درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
16 / 9برچسب:, :: 11 ::  نويسنده : BlackHats
در مورد وسایل الکترونیکی همراه تنها چند مورد مهم و موثر وجود دارد که می تواند دنیای این وسایل را متحول کند، شاید مهمترین مورد باتری باشد. باتری هایی که انرژی بیشتری دارند برای کارکرد طولانی تر گجت ها، گوشی ها و نوت بوک ها بسیار مهم هستند. چگالی بیشتر انرژی یک اثر دیگر هم دارد و آن در مورد خودروهای الکتریکی است که دارای باتری هستند، باتری با چگالی انرژی بالاتر به معنی کارکرد طولانی تر و پیمودن مسافت بیشتر است.

محققین در KIT (مخفف Karlsruhe Institue of Technology یا موسسه تکنولوژی کارلسروهه) تواتسند باتری جدیدی طراحی کنند که ظرفیت ذخیره سازی انرژی را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

 

محققیق KIT روشی در طراحی و ساخت باتری های قابل شارژ ابداع کردند که نیازی به استفاده از عنصر لیتیوم ندارد، ظرفیت این باتری نسبت به باتری های متداول بسیار بیشتر است. این باتری ها با استفاده از فلوراید و انتقال آنیون ها بین الکترودها کار می کنند. با توجه به اینکه عنصر لیتیوم در این باتری ها استفاده نشده از نظر ایمنی نیز بهتر هستند.

 

این طرح به دو صورت در باتری ها قابل استفاده است. فلوراید فلز که می توان آن را به عنوان ماده ی مبدل روی باتری لیتیوم-یون به کار برد و روش دیگر این است که باتری هایی جدید بدون استفاده از لیتیوم طراحی و تولید کرد. با استفاده از ماده ی الکترولیتی که شامل یون های فلوراید باشد می توان باتری هایی با وزن کمتر و مقدار انرژی بیشتر نسبت به باتری های معمولی تولید کرد. مسئولیت شارژ در این باتری ها بر عهده ی آنیون های فلوراید است که بین الکترودها حرکت می کنند، کاری که قبلا بر عهده ی کاتیون های لیتیوم بود.

 

دکتر Fichtner در این باره می گوید: “با توجه به اینکه به ازای هر اتم فلز چندین الکترون قابل انتقال است، این طرح امکان طراحی و ساخت باتری هایی با چگالی انرژی بسیار بالا را به ما می دهد، تا ۱۰ برابر بیشتر از باتری های معمولی لیتیوم-یون”.

 

محققین در حال حاضر در حال بهینه سازی و تحقیقات بیشتر روی این طرح هستند. هدف این است که مقدار ظرفیت اولیه ی باتری و همچنین دوام آن با شارژ و خالی شدن مجدد در دراز مدت، بیشتر شود.

منبع: gooyaIT



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب