درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
16 / 9برچسب:, :: 12 ::  نويسنده : BlackHats

Droid RAZR، اسمارت‌فون جديد موتورولا

بازگشت RAZR
ماهنامه شبکه -


اشاره:
ماهنامه شبکه - سری گوشی‌هاي RAZR (با الهام از کلمه RAZOR یا تیغه، فوق باریک) شرکت موتورولا، یکی از معروف‌ترین سری گوشی‌هاي ساخته‌شده تا‌کنون است. نخستين‌بار در سال 2003 موتورولا اعلام کرد، سری‌هاي جدیدی از گوشی‌هاي تاشوی باریک را عرضه خواهد کرد...

 

سری گوشی‌هاي RAZR (با الهام از کلمه RAZOR یا تیغه، فوق باریک) شرکت موتورولا، یکی از معروف‌ترین سری گوشی‌هاي ساخته‌شده تا‌کنون است. نخستين‌بار در سال 2003 موتورولا اعلام کرد، سری‌هاي جدیدی از گوشی‌هاي تاشوی باریک را عرضه خواهد کرد و عرضه RAZR از سه ماهه چهارم سال 2004 آغاز شد. به دلیل ظاهر‌خاص‌، امکانات‌نوین و بدنه فوق باریک، سری RAZR به سرعت  و در طی یک سال و به همراه کاهش‌قیمت، به شدت مورد استقبال کاربران قرار‌گرفت، به طوری که تا اواسط جولای سال 2006، پنجاه میلیون عدد از این گوشی‌ها به فروش رسیدند. پس از گذشت چهار سال از عرضه سری RAZR و معرفی انواع اقسام مدل‌ها و تغییرات جزئی یا کلی در هر‌کدام، موتورولا موفق به فروش بیش از 130 میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه از این سری شد که تا‌کنون رکوردی دست‌نیافتنی برای رقبا باقی‌مانده است.حالا در دنياي نسل جديد اسمارت‌فون‌ها RAZR با آندروئيد بازگشته است.

با این‌که اکنون،  واحد موبايل شركت موتورولا همانند یوتیوب جزئی از مایملک گوگل محسوب مي‌شود، اما دوران طلایی RAZR در حال بازگشت است. موتورولا، با  معرفي باریک‌ترین گوشی هوشمند جهان با عنوان DROID RAZR و با ضخامت 1,7 میلی‌متر ا زعرضه آن در آینده‌اي نزدیک خبر مي‌دهد. این گوشی که از بدنه‌اي با جنس داخلي استیل ساخته خواهد شد، از درپوش کولار (Kevlar) و پوشش آلومینیومی الماس‌خورده بهره‌خواهد برد. کولار ترکیبي بسیار سخت و سبکی است که در تجهیزات نظامی، هوافضا و همچنین خودروهای سوپر‌اسپرت به کار گرفته مي‌شود. این نوع ساختار بدنه علاوه‌بر افزایش مقاومت بدنه در برابر ضربه و فرسودگی، باعث سبكی گوشی و خوش دستی آن مي‌شود. به طوری که وزن‌کنونی دستگاه 127 گرم است که از S II Galaxy بیشتر بوده، اما از آي‌فون4 کمتر است.


گوشی DROID RAZR به یک پردازنده 1,2گيگاهرتز دو هسته‌ای، دوربین هشت مگاپیکسلی با قابليت ضبط 1080p، صفحه نمایش 4,3 اینچی qHD بر‌اساس فناوري Super AMOLED مجهز بوده و با آندروئید  2,3,5عرضه خواهد شد. اما این امکانات در اینجا پایان‌نمی‌پذیرد؛ با استفاده از باتری 1780 میلی‌آمپر ساعت و امکانات ذخیره توان، این گوشی 12,5 ساعت زمان مکالمه و 8,9 ساعت زمان پخش ویديو را ارائه مي‌كند. نسل جديد RAZR  از امکانات ارتباطی 4G بهره‌مي‌برد و مي‌توان آن را باریک‌ترین گوشی نسل‌هاي سوم و چهارم دانست. همچنین  Droid RAZR جزء نخستين گوشی‌هايي خواهد بود که توانایی دانلود ویديو‌هاي HD را از Netflix خواهد داشت.


در زمینه امکانات نرم‌افزاری باید به‌قابلیت جدیدی که از طرف موتورولا عرضه شده اشاره کرد که با نام MOTOCast شناخته مي‌شود. با استفاده از این فناوري، کاربر مي‌تواند تصاویر، موسیقی و ویديو‌ها را بین گوشی و كامپيوتر خود به صورت جرياني (Stream) به اشتراك بگذارد و به نوعی از یک کلاود شخصی و محلی بهره ببرد. در کنار این فناوري، این گوشی نیز همانند Atrix امکان استفاده از WebTop و پایه لپ‌تاپی را فراهم مي‌سازد تا گوشی کاربر، در اصل یک کامپیوتر لینوکسی کوچک در میان دستانش باشد. همچنين، موتورولا با معرفی یک فناوري جدید دیگر با نام Smart actions قصد دارد در  Droid RAZR سنگ تمام بگذارد. فناوري Smart Actions نیز که به همراه این گوشی معرفی شده امکانات سودمندی را در رابطه با مدیریت هوشمند توان مصرفی گوشی ارائه مي‌كند و هدف از ارائه آن کاهش مصرف انرژی و افزایش طول عمر‌باتری است. با استفاده از این فناوري، مي‌توان قوانین مختلفی وضع کرد تا گوشی با پیروی از آن‌ها، مصرف بهتری داشته باشد. به عنوان مثال، مي‌توان قانونی وضع کرد که در صورتی که کاربر از خانه خارج شد، وای‌فای و بلوتوث سیستم خاموش شوند یا این‌که در حین برقراری یک مکالمه تلفنی، سرعت سی‌پی‌یو کاهش یابد تا مصرف بهینه شود. پایه چند رسانه‌اي HD و پایه لپ‌تاپی معروف موتورولا نیز به همراه این گوشی عرضه‌خواهد شد. این گوشی در بيست‌و‌هفتم اکتبر، با قیمت 299 دلار برای شبکه Verizon به بازار خواهد آمد!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب