درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
29 / 12برچسب:, :: 11 ::  نويسنده : BlackHats

 - این نوت‌بوک با پردازنده‌های سری Core i۳، Core i۵ و Core i۷ سری سندی‌بریج به بازار ارائه می‌شود.

Asus N۴۳Sl



ادامه مطلب ...


  باید همیشه به این نکته توجه داشت که لپ‌تاپ هر چقدر هم که در برابر شرایط مقاوم باشد، باز هم باید نکاتی را برای حفظ سلامت آن انجام داد، چرا که لپ‌تاپ‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، نیاز به مراقبت‌هایی نیز در آنها احساس می‌شود

از اتصال مستقیم لپ‌تاب به برق خودداری کنید



ادامه مطلب ...


نخستين لپ‌تاپ طراحي عالي سال 2012 متعلق به اچ‌پي اچ‌پي Envy 14 Spectre، نخستين لپ‌تاپ داراي طراحي عالي سال ۲۰۱۲ است كه در آزمايش‌ها نيز بسيار موفق بوده است.



ادامه مطلب ...


  آنچه كه مي‌خواهيد را به صورت پيام بازگو كنيد، سيري به طور خودكار آن پيام را براي شما تايپ مي‌كند.قابليت تبديل صدا به متن در آي‌پد جديد اپل



ادامه مطلب ...


 برای رسیدن به خصوصیت ضدآب و ضدلک بودن در یک برگ نیلوفر آبی، تیم مرکز تحقیقاتی نوکیا در مراحل نهاییِ طراحی یک پوشش فوق آب‌گریز (سوپرهیدروفوبیک) است که در سطوح خارجی گوشی به کار می‌رود.گوشی شما با فناوری نانوی نوکیا خیس نمی‌شود 



ادامه مطلب ...


 عصای سفید امروزه به عنوان نمادی برای معرفی نابینایان شناخته می شود. یکی از مشکلات اصلی این افراد ناتوانی در خواندن و نوشتن متون عادی و استفاده از دستگاههای الکترونیکی مصرفی از قبیل تلفنهای همراه هوشمند و لوح- رایانه های لمسی است.



ادامه مطلب ...


 لابراتوار تحقیقاتی شرکت مایکروسافت موفق به ارائه نرم افزاری جدید شده است که می توان آن را پیشرفتی جدید در راستای در اختیار داشتن مترجمی جهانی برشمرد.



ادامه مطلب ...


 گروهی از محققان IBM طرح نمونه تراشه ای را ارائه کردند که Holey Optochip نام دارد و اولین گیرنده-فرستنده موازی نوری به شمار می رود که می تواند یک تریلیون بایت از اطلاعات را در ثانیه انتقال دهد.



ادامه مطلب ...


 کنگره سالانه جهانی موبایل که از روی 27 فوریه در بارسلونا آغاز به کار خواهد کرد، میزبان جدید ترین فناوری ها در زمینه صنعت موبایل خواهد بود که توسط شرکتهای بزرگ ارائه شده اند.



ادامه مطلب ...


 جدیدترین محصول شرکت اپل که پیش از رونمایی از آن به عنوان iPad3 یا iPad HD یاد می­ شد، چهارشنبه هفته گذشته در کنفرانس ویژه اپل معرفی شد و از  این هفته عرضه عمومی آن آغاز می شود. ویژگی‌ها و توانایی‌های آی‌پد3 چیست؟



ادامه مطلب ...


27 / 12برچسب:, :: 22 ::  نويسنده : BlackHats

 اواخر مرداد ماه سال گذشته بود که وزیر ارتباطات از پروژه جدید وزارتخانه‌اش، به نام جست‌وجوگر ملی پرده برداشت.

«یاحق» به جای گوکل و یاهو



ادامه مطلب ...


 در حاشيه برگزاري همايش "نوآوري و تحول در خدمات مخابراتي"، فرصتي دست داد تا با دکتر فريدون قاسم‌زاده - مديرعامل شرکت افرانت- يکي از سخنرانان اين همايش گفتگويي داشته باشيم. ايشان، از خاطرات خود با مرحوم دکتر غفاريان تا دغدغه‌هايشان در حوزه تحولات مخابرات سخن راندند. در پايان، ناگفته‌هاي باقي مانده از سخنراني ايشان در اين همايش را به قلم آورده‌ايم.



ادامه مطلب ...


27 / 12برچسب:, :: 22 ::  نويسنده : BlackHats

  چند روز بیشتر به پایان سال 90 باقی نمانده است. به رسم هر سال وقتی آرشیو اخبار حوزه فناوری اطلاعات را ورق می‌زنیم تا به اتفاقات شاخص این حوزه اشاره کنیم، می‌بینیم که سال 90 نیز همچون چند سال گذشته با تغییر و تحولات گسترده‌ای همراه نبوده است. امسال نیز تنها حرف از پروژه‌های جدید ملی و اجرای آن به سال‌های آینده شنیده شد.



ادامه مطلب ...


 چند روز پیش در خلال معرفی نسل جدید iPad که همچنان در نحوه نامیدن آن در میان کاربران اتفاق نظر مشترکی وجود ندارد شرکت Apple ضمن نمایش تصاویر تبلیغاتی فاقد آمار و ارقام قابل استناد، قدرت و امکانات این تبلت جدید را در رقابت با دیگر بزرگان این کلاس و به ویژه سامسونگ و Nvidia در زمینه‌های متفاوت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در سطح بسیار بالاتری ارزیابی نمود امری که اینک با گذشت چند روز از این ماجرا بر طبق انتظار منجر به واکنش هر دو شرکت سامسونگ و Nvidia و پاسخ‌های نچندان دوستانه‌‌ این دو شرکت در این ارتباط شده است. در ادامه به بررسی این واکنش‌ها و میزان نزدیکی آنها به واقعیت می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

 
reacts_to_the_new_ipad_nvidia_and_samsung_01.jpg
 
 


ادامه مطلب ...


26 / 12برچسب:, :: 21 ::  نويسنده : BlackHats

 شرکت نروژی اف اکس ای ، کوچکترین کامپیوتر جهان را در قالب یک فلش کوچک به نام کوتن کاندی (Cotton Candy) رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رونمایی این کامپیوتر هشت سانتی متری در نمایشگاه جهانی موبایل در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شد.
این کامپیوتر بسیار کوچک CPU کواد کور 1.2 گیگاهرتزی دارد و می تواند با مانیتور به هر کامپیوتر یا موبایل یا در شرایطی مانیتورهای مورد استفاده در تجهیزات پزشکی و خودروها متصل شود و فعالیت کند. 


این دستگاه با وزن 21 گرم قابلیت اتصال با استفاده از رابط های یو اس بی ، مایکرو یو اس بی و رابط وضوح بالا HD دارد و می تواند با اتصال به گوشی های موبایل هوشمند، لپ تاپ، دستگاه های مکینتاش و برخی از دستگاه های قابل اتصال به تلویزیون فعالیت کند.

این کامپیوتر همچنین دارای اینترنت بی سیم (وای فای)، بلوتوث  است و به هر نوع دستگاهی که پورت HD دارد، قابل اتصال است.

این کامپیوتر در مارس آینده به قیمت 199 دلار فروخته می شود.



25 / 12برچسب:, :: 22 ::  نويسنده : BlackHats

 مطالعات جدید ثابت کرده که بازی هایی مثل "Angry Birds" می تواند به تقویت حافظه کمک کرده و مانع از ابتلا به بیماری آلزایمر در افراد شود



ادامه مطلب ...


 

جلالی: هم اکنون از این سیستم عامل در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح استفاده می‌شود اما برای استفاده عمومی و تجاری سازی آن به پشتیبانی صنعت کشور نیاز است


ادامه مطلب ...


23 / 12برچسب:, :: 15 ::  نويسنده : BlackHats

سبیت 2012 بعد از چهار روز به کار خود پایان داد. نمایشگاه امسال محل عرضه و رقابت شرکت‌هاي فناوری اطلاعات و ارتباطات با یکدیگر بود. شرکت‌هايي که عموما به ارائه نسخه‌هاي تازه‌تری از فناوری‌هاي گذشته خود پرداختند؛ چرا که به باور بسیاری نمایشگاه امسال خالی از نوآوری تازه‌ای بود. توجه سبیت 2012 همانند سال گذشته روی رایانش ابری و امنیت بود. 

 



ادامه مطلب ...


23 / 12برچسب:, :: 15 ::  نويسنده : BlackHats

 این روزها پردازنده‌های شرکت ARM دیگر در همه جا هستند. این پردازنده‌ها که در سال‌های اخیر با ورود به بازار محصولاتی مانند موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها شهرت بیشتری پیدا کرده‌اند حالا در گوشی‌های موبایل، در خودروهای الکترونیکی، کامپیوترهای شخصی و در بسیاری جاهایی که شاید حتی فکرش را هم نکنید مانند قهوه‌سازها هم وجود دارند.



ادامه مطلب ...


 ارتش آمریکا هشدار داده که نحوه استفاده سربازان آمریکایی از برخی امکانات شبکه اجتماعی فیس بوک و شبکه های مشابه به گونه ای است که می تواند جان آنها را به خطر بیندازد.



ادامه مطلب ...


23 / 12برچسب:, :: 15 ::  نويسنده : BlackHats

 شركت تويوتا دوچرخه‌اي مفهومي طراحي كرده كه دنده آن با استفاده از امواج مغزي دوچرخه سوار، تعويض مي‌شود. 



ادامه مطلب ...


  شرکت اینتل كه یک سال قبل فناوری پورت‌های معروف به تندر را معرفی کرده بود، حالا از تولید کابل‌های نوری سازگار با این پورت‌ها خبر داده است.



ادامه مطلب ...


23 / 12برچسب:, :: 15 ::  نويسنده : BlackHats

 شبکه نسل چهارم موبایل تا پایان سال 2012 در بسیاری از کشورهای اروپا فعالیت تجاری خود را آغاز می کند از این رو، یک روزنامه ایتالیایی مصاحبه ای را با رئیس و مدیرکل شرکت اریکسون در منطقه مدیترانه انجام داده است.



ادامه مطلب ...


23 / 12برچسب:, :: 15 ::  نويسنده : BlackHats

  استفاده از «آينه جادويي» قادر خواهيد بود در كمترين زمان تعداد زيادي لباس را به صورت مجازي پرو كنيد. 



ادامه مطلب ...


 

 

مطمئناً تا به حال محصولاتی که هم تبلت و هم کامپیوتر باشند را دیده اید. اما این بار لنوو محصولی به نام Yoga را با این خصوصیت به نمایشگاه CES آورده است. اولترابوک و تبلت در محصولی تجهیز شده با ویندزو 8 مایکروسافت.

 

این محصول به نمایشگری ۱۳٫۳ اینچی مجهز است که توسط دو لولای مخصوص به بخش کیبرد متصل شده؛ این لولاها قابلیت گردش ۳۶۰ درجه را دارند و به واسطه آنها می توان مانیتور را به طور کامل چرخاند تا اولترابوک را به یک تبلت عظیم الجثه تبدیل کرد. ضمن اینکه این قابلیت به تبلت اجازه می دهد از بخش کیبردی به عنوان یک نگهدارنده و استند استفاده کنید تا در هر زاویه ای آن را ثابت نگه دارید.

 

صفحه چند لمسی این محصول قابلیت تشخیص همزمان ده نقطه را دارد که به استفاده مناسب از قابیت های ویندوز 8 کمک شایانی می کند. همچنین رزولوشن این صفحه نمایش 900×1600 پیکسل است. قطر Yoga تنها ۱۷ میلیمتر و وزن آن ۱٫۴ کیلوگرم است که برای یک اولترا بوک ایده آل به نظر می رسد. همچنین لنوو ادعا کرده که باتری این محصول به کاربر اجازه می دهد با هر بار شارژ، تا ۸ ساعت از آن استفاده کند. از سایر جزئیات سخت افزاری این محصول چیزی منتشر نشده.

 

ظاهراً لنوو قصد دارد Yoga را تا نیمه دوم ۲۰۱۲ با قیمت پایه ۱۱۹۹ دلار به بازار عرضه کند. برای یک اولترابوک و تبلت ویندوزی با قابلیت های ویژه، قیمت خوبی به نظر می رسد. اما باید منتظر باشیم و ببینیم سرعت و قدرت پردازش آن هم به اندازه ایده نو و قیمتش مناسب هستند یا خیر.

 


22 / 12برچسب:, :: 20 ::  نويسنده : BlackHats

 مبدلهای تبدیل انرژی که در ماهواره نوید علم و صنعت به کاررفته سه عدد است که وظیفه تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی برق و دیگر انرژیها را دارد.



ادامه مطلب ...


 

 
 
Ping : 
با این فرمان میتوان ارتباط بین یک کامپیوتر با کامپیوتر دیگر را بررسی نمود.پینگ یكی از مهم ترین دستورات عیب یابی شبكه است.با استفاده از پینگ م یتوانیداز روشن بودن یك كامپیوتر مطلع شوید.همچنین با استفاده از دستور پینگ و استفاده از سوئیچ a می توان نام یك دستگاه را با استفاده از ای پی اش بدست اورد.


ادامه مطلب ...


22 / 12برچسب:, :: 19 ::  نويسنده : BlackHats

Network Protocol



ادامه مطلب ...


 فاز نخست شبکه علمی کشور و شبکه علمی مدارس اواخر بهمن ماه جاری در تهران افتتاح شد. براساس اظهارات مسئولان سازمان فناوری‌اطلاعات، شبکه علمی کشور یکی از عناصر شبکه ملی اطلاعات است که براساس ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه، باید تا پایان این برنامه محقق می‌شود و بر این اساس دو هزار و ۳۰۰ دانشگاه و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی به ایشبکه علمی متصل خواهند شد.ن راه اندازی شبکه علمی کشور با سایتی که از دسترس خارج است



ادامه مطلب ...


 شرکت آی بی ام اعلام کرده است قصد دارد با استفاده از راهکارهای ماکسیموی خود (Maximo) سیستم مدیریت موزه لوور را هوشمند کند. 



ادامه مطلب ...


 نمايشگاه سبيت 2012 آلمان از دیروز تا دهم ماه مارس با آخرين دستاوردهاي ديجيتال، اخبار صنعت و نوآوري‌هاي هوشمندانه در مركز اين نمايشگاه در شهر هانوفر فعاليت خواهد كرد. 
سبيت، بزرگ‌ترين و بين‌المللي‌ترين رويداد صنعت ديجيتال است و با وجود تركيب بي‌نظيري از نمايشگاه‌ها، كنفرانس‌ها، موضوعات كليدي، رويدادهاي شركت‌ها و سالن‌ها، ابزار بي‌همتايي را براي تجارت نمايان مي‌كند. 
موضوعاتي از قبيل رايانش ابري، موبيليتي (تعامل انسان و رايانه) و رسانه‌هاي اجتماعي كه توسط انديشگاه‌هاي پيشرو شناسايي مي‌شوند، مركز توجه اين رويداد با موضوع فراگير اعتماد و امنيت در دنياي ديجيتال خواهد بود. 
هم‌چنين راه‌حل‌ها و مفاهيمي كه به موضوعات فناوري اطلاعات اختصاص داده شده در اين نمايشگاه ارائه خواهد شد. 



 گوگل اعلام كرد كه جست‌وجوهاي كاربران از طريق Google.com در سراسر دستگاه‌هايي كه از آيكون جديد "recent" استفاده مي‌كنند، ذخيره مي‌شود. 
آيكون جديدي موسوم به “recent” در Google.com و در دستگاه‌هاي آندرويدي و آيفون‌ها ظاهر مي‌شود و اطلاعاتي درباره مكان‌هايي كه كاربر اخيرا براي آن‌ها جست‌وجو كرده را نشان خواهد داد. 
هدف اين نرم‌افزار جديد در اين است كه به افرادي كه براي يك رستوران، فروشگاه و يا ديگر اطلاعات در رايانه خود جست‌وجو مي‌كنند، كمك كند تا همان جست‌وجو را در تلفن هوشمند خود و يا هر دستگاه ديگري كه به وب وصل است، ببينند. 



 در حال حاضر، حداقل سرعت دانلود براي سرويس 128 کيلوبيت بر ثانيه



ادامه مطلب ...


 قرار است اپل امروز، آي‌پد HD يا همان آي‌پد 3 را در مركز هنرهاي معاصر يربابيونا در سانفرانسيسكو رونمايي كند. 
انتظار مي‌رود كه آي‌پد HD داراي يك پردازنده سريع‌تر و نمايشگر سوپر HD باشد كه بهتر از يك لپ‌تاپ است. 
هم‌چنين انتظار مي‌رود كه آي‌پد HD داراي قابليت‌هاي زير باشد: 
- نمايشگر 2048x1536 (در مقايسه با رزولوشن 1024x768 آي‌پد 2) 
- پشتيباني از LTE، نسل چهارم شبکه تلفن همراه (4G) اپراتور وريزون 
جديدترين مك بوك اير و جديدترين لپ‌تاپ‌هاي فوق قابل حمل اينتل هم نمي‌توانند داراي اين نوع رزولوشن نمايشگر باشند و هيچ‌كدام، يك مدل استاندارد با پهناي باند و قابليت پشتيباني از نسل چهارم شبکه تلفن همراه (4G) را ارائه نمي‌كنند.



 یاهو قصد دارد با تغییر ساختار و حذف یا کوچک کردن برخی از بخش های خود شرایط دشوار اقتصادی موجود را به هر نحو ممکن پشت سر بگذارد.



ادامه مطلب ...


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب