درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
18 / 9برچسب:, :: 18 ::  نويسنده : BlackHats

خوشبختانه، ویستا در مقایسه با ویندوز XP ابزارهای رفع مشکل و نگهداری را ارتقا بخشیده است. اما اول از همه، باید بدانید کجا هستند و چطور می‌توانید از آنها استفاده کنید، این چیزی است که ما قصد داریم راهش را به شما یاد بدهیم. در این ترفند نگاهی به ابزارهای جدید داخلی ویستا می‌اندازیم که چطور می‌توان به حل مشکلات در این سرزمین ناآشنا سرعت بخشید.

قابلیت اطمینان و نحوه عملکرد
شاید بزرگترین ویژگی جدید، قابلیت اطمینان و نحوه عملکرد باشد که در سه بخش اصلی ابزارهای مونیتورینگ، مجموعه‌های جمع کننده داده و گزارشات ارائه می‌گردند که مرور جامعی از چگونگی عملکرد سیستم به عمل می‌آورد و همچنین دربرگیرنده ابزارهایی است که سیستم عامل قبلی فاقدشان بود.

اول، مطمئن باشید که با account مدیریتlog on کرده‌اید، بعد رویStart کلیک راست کرده و manage را برگزینید یا به سادگی در پنجره Run دستور compmgmt.msc را تایپ کنید. این کنسول Computer Management که اغلب ابزارهای مهم درآن هستند را باز می‌کند. در این کنسول، منوی زیر System Tools را که با نامReliability and Performance Monitor است باز کنید.Resource Overview را خواهید دید که خلاصه طبقه بندی شده‌ای از چگونه در استفاده قرار گرفتن کامپیوترتان را نشان می‌دهد.
با نگاه اول،Resource Overview بیش از یک Task Manager به نظر می‌آید: پنجره اصلی خلاصه‌ای از اندازه گیریهای عملکرد سیستم بصورت گرافیکی و متنی را نشان می‌دهد.
Overview Resource در بالای صفحه، گرافهای update شده از عملکرد سی‌پی‌یو، دیسک، شبکه و حافظه را بصورت پیوسته نمایش می‌دهد. هرکدام دارای منوی کرکره‌ای که به پایین باز می‌شود هستند که جزییات بیشتری را گزارش می‌کند.
کلیک کردن روی هر کدام از این گرافها قسمت مربوطه را باز خواهد کرد. برای مثال، کلیک کردن روی گراف سی‌پی‌یو، لیستی از فرآیندهای درحال اجرا که برای کسانی که با Windows Task Manager کار کرده‌اند آشناست، را ارائه می‌دهد (گرچه کمی با ستونها فرق می کند). سربرگ Task Manager’s Processes مرور کلی از فرآیندهای در حال اجرا شامل عملکرد سی‌پی‌یو و میزان استفاده از حافظه را نشان می‌دهد. بخش سی‌پی‌یوی Reliability and Performance Monitor بیشتر روی اطلاعات مربوط به سی‌پی‌یو تاکید می‌کند و جزییاتی از عملکرد سی‌پی‌یو در آن واحد و متوسط عملکردش را ارائه می‌دهد.
برای دیدن اینکه هر برنامه چه مقدار حافظه اشغال می‌کند، باید بخش حافظه را ببینید که جزییات را به شما می‌دهد. بخشهای دیگر جزییاتی از میزان فضای هارد دیسک استفاده شده و شبکه را به شما می‌دهد، بنابراین می‌توانید تاثیر هر فرآیند را به تنهایی بر روی سیستم ببینید. اگر یک برنامه خاص به آهستگی اجرا می‌شود، این اطلاعات می‌تواند برای یافتن دلیل و پیدا کردن بهترین روش برای ارتقا سیستم به منظور بهبود بخشیدن عملکرد سیستم موثر باشد. احتمالا حافظه بیشتر، موثر خواهد بود، یا شاید هارد دیسک است که باعث کاهش عملکرد سیستم شده است، مونیتورینگReliability and Performance به شما در تعیین عامل اصلی ایراد کمک می‌کند.
اطلاعات فراهم شده نسبت به مونیتورینگ استاندارد (در ویندوز XP) جامع‌تر است. برای مثال، برای هر فرآیند، امکان دیدن اینکه چه فایلی بر روی دیسک در هر زمان قابل دسترسی است میسر است.
میزان استفاده از شبکه، فرآیند به فرآیند، قابل بررسی است. نامهای اتصالات شبکه یا آدرسهای IP می‌توانند همانطور که اجرا می‌شوند، دیده شوند. این شما را قادر می‌سازد تا در اتصال به سرورهای ناشناخته بدافزارها و اسب‌های تروآ را شناسایی کنید.
مادامیکه بخش حافظه را مونیتور می‌کنید، می‌توانید ببینید چطور هر فرآیند از حافظه استفاده می‌کند و به احتمال قوی می‌توانید نشتی‌ها را پیدا کنید، مونیتورینگ تعداد Hard Faults/sec (میزان خطا در ثانیه) میزان تناوب دسترسی برنامه برای مبادله فایل را نشان می‌دهد و می‌توان بررسی کرد که افزودن حافظه سرعت اجرای برنامه را بالاتر می‌برد یا نه.

ابزارهای مونیتورینگ
اگر مرتبا به دیگران در رفع مشکلات کامپیوتری کمک می‌کنید، باید با شرایطی که گزارش از کند شدن کار کامپیوتر یا خدشه‌دار شدن کار می‌دهد، آشنا باشید. اگر از صاحب کامپیوتر بپرسید، چه برنامه‌هایی را اخیرا نصب کرده و آیا کار غیر معمولی را انجام داده است؟ احتمالا جواب “نه” است. البته. ما نمی‌دانیم چه چیزی در روی سیستم باید تغییر کرده باشد، ولی به کمک ابزار مونیتورینگ ویستا می‌توان کشف کرد چه اتفاقی در چه زمانی افتاده است.
ابزار مونیتورینگ شامل Performance Monitor و Reliability Monitor می‌باشد. Performance Monitor یک گراف خطی بلادرنگ customizable می‌باشد که می‌تواند فعالیتهای بلادرنگ را مونیتور کند، درست شبیه آنچه در ویندوز XP است، در حالیکه Reliability Monitor یک ابزار جدید است که برای ردیابی قابلیت اطمینان سیستم طراحی شده و به تشخیص عیب، رفع مشکل و نگهداری کمک می‌کند.

“دقیقا حجم داده انتخاب شده توسط سیستم می‌تواند تعیین شود”
Resource Overview درست در دل Reliability and Performance Monitor قرار گرفته است.

Performance Monitor (مونیتورینگ عملکرد)
وقتی شروع به مونیتورینگ عملکرد می‌کنید، بصورت پیش فرض یک گراف خطی به شما فعالیت پردازشگر طی دو دقیقه گذشته را نشان می‌دهد. این نمودار بطور پیوسته به هنگام می‌شود و زمانیکه نمودار به آخر می‌رسد، مجددا اطلاعات جدید را روی خودش می‌نویسد و شروع به نمایش می‌کند. می‌توانید نتیجه را بصورت نمودار میله‌ای، یا گزارش متنی ببینید.
با کلیک راست روی نمودار می‌توانید کانترهای دیگری را اضافه کنید و این جایی است که می‌توان توانمندی Performance Monitor را دید. تعداد کانترهای قابل دسترس بسیار زیاد است و تقریبا می‌توانید هر چیزی را مونیتور کنید و تمام اتفاقات قابل وقوع بر روی کامپیوتر از فضای هارددیسک گرفته تا پهنای باند یواس‌بی (شکل مربوطه را ببینید) را دنبال کنید.
برنامه‌های کاربردی جانبی نیز می‌توانند کانترهای خود را به این لیست اضافه کنند. برای مثال، vmware، نرم‌افزار محبوب مجازی سازی، ۱۸ کانتررا اضافه می‌کند که با آنها می‌توانید منابع ماشین مجازی و تاثیر آن بر روی منابع کامپیوترتان رامونیتور کنید.

Reliability Monitor (مونیتورینگ قابلیت اطمینان)
Reliability Monitor جدید، برای هر کسی است که از مشکلات طولانی و کلافه کننده کامپیوترش به تنگ آمده، است. در بالای پنجره، System Stability Chart ،خلاصه‌ای از داده جمع آوری شده طی هفته گذشته را نشان می‌دهد. می‌توانید ابزار حرکتی لغزاننده صفحه را حرکت داده و داده گذشته را با داده جاری مقایسه نمایید و ببینید نسبت به نصب اولیه چه تغییراتی کرده است. برای هر داده نمایش داده شده می‌توانید نرم‌افزاری که نصب یا برداشته شده، خرابی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری (crashها)، خرابی ویندوز و خرابی‌های ترکیبی مثل بسته شدن نامناسب ویندوز را ببینید.
ویندوز رد چنین خرابی‌هایی را نگه می‌دارد و برای نمایش آماری پایداری سیستم در زمانهای مختلف استفاده می‌کند. اگر نشانه‌ای را در روال پایداری می‌بینید، می‌توانید برگردید و ببینید از کجا این ایراد شروع شده است. بعد با بررسی جزییات در پایین صفحه، می‌توانید ببینید که آیا نصب نرم‌افزار جدید باعث این ایراد شده یا نه ایراد از جای دیگر است.
در screen 3 می‌توان دید که در ۲۷ سپتامبر ۲۰۰۷، Windows Media Player دچار مشکل شده است. اگر این ایراد مرتب اتفاق بیفتد، هشداری برای نصب مجدد کدک یا به هنگام کردن درایور کارت صوتی یا کارت گرافیکی می‌تواند باشد. می‌توان روی صفحه حول وحوش زمانی که مشکل اتفاق افتاده است با scroll رفت و دید در آن زمان چه تغییراتی در سیستم صورت گرفته است.

تشخیصات پیشرفته یا Data Collector Set
حجم واقعی داده جمع آوری شده توسط سیستم می‌تواند تعیین شود. درحالیکه ابزارهای نامبرده می‌توانند به شما در یافتن اطلاعات کمک کنند، با آنها می‌توانید در زمان هم صرفه جویی نمایید. برای کاربران پیشرفته، یک Data Collector Set (DCS) اجازه می‌دهد یک سری کانتر را انتخاب و تحت یک گروه ذخیره نمود. بعد می‌توانید ازآن گروه بارها استفاده کرده و همچنین روی کامپیوترهای مختلف اجرا نمایید.
علاوه بر کانترهای عملکرد، می‌توانید کلیدهای رجیستری و eventها را هم ردیابی کنید. کانتر Performance Alert اجازه می‌دهد مقادیر آستانه (threshold) را برای شروع کردن زمانیکه شرایط به آن حد می‌رسد، تنظیم نمایید.
ویندوز ویستا با مجموعه‌ای از Data Collector Setهای از پیش تعیین شده می‌آید که می‌تواند به دلخواه تغییر داده شده و به شکل‌های مختلف ایجاد شود. برای این کار، به دسترسی کامل در حد مدیریت برای هر کامپیوتری که DCS بر رویش اجرا می‌شود نیازدارید، چون Microsoft Management Console برای وظایف مونیتورینگ به دسترسی در حد مدیریت نیاز دارد.
با کلیک راست روی DCS می‌توانید بصورت دستی کار آن را متوقف یا شروع کرده و یا برای اجرا بصورت اتوماتیک برنامه‌ریزی کنید. یکبار که DCS اجرا می‌شود، نتایج بصورت گزارشی مبتنی بر XML فرمت‌بندی شده و دربخش Reports درReliability and Performance Monitor ذخیره می‌شود. این گزارشات بصورتی فرمت می‌شوند که به سادگی قابل خواندن باشند. گزارشات با نمودارهای مختلف و بخشهای قابل بسته و باز شدن فرمت می‌شوند.

Windows recovery Environment (محیط احیای ویندوز)
درحالیکه ابزارهای ذکر شده در بالا، برای رفع ایراد سیستم عالی هستند، گاهی اوقات چیزها به هم می‌ریزند و کامپیوترتان از بوت شدن در ویندوز سر باز می‌زند.
در زمانهای قدیم، رفع ایراد یک کامپیوتر مرده، کابوس بود. باید فلاپی دیسکهای داس را پیدا می‌کردیم (سی دی‌های لینوکس و برنامه‌هایی چون UltimateBootCD4Windows کاراحیاهای فوری را کمی آسان‌تر کردند). خوشبختانه، دی‌وی‌دی نصب ویندوز ویستا با چندین ابزارساخته شده برای احیا ورفع ایراد یک پی‌سی مشکل‌دار به کمک شما می‌آیند. Windows recovery Environment (WRE) می‌تواند مستقیما از دی‌وی‌‌دی یا سی‌دی و یا هارد دیسک با فشردن دگمه F8 ضمن بوت شدن سیستم اجرا شود.
از اینجا می‌توانید یک فرآیند اتوماتیک را برای رفع ایرادی که باعث از کار افتادن ویندوز شده است اجرا نمایید و با اجرا کردن System Restore پی‌سی را به حالت کار کردن برگردانید، عملیات بازیابی را از کپی پشتیبان قبلی تکمیل کرده یا یک ابزار تشخیص طبی حافظه را برای چک کردن رم از نظر خطا اجرا کنید.
علاوه بر این کارها، باید یک فرمان را که دسترسی به بسیاری از فرامین تشخیص ایراد را می‌دهد اجرا کنید. یکی از مزایای اصلی این سیستم نسبت به فلاپی بوت این است که WRE روی یک سیستم عامل ویندوز نه چندان کامل کهWindows preinstallation environment (WinPE 2.0) نامیده می‌شود، قابل اجراست.

WinPE2.0
WinPE یک نسخه کوچک از ویندوز است که اجازه نصب متداول را به شما می‌دهد. Vista’s WRE روی WinPE 2.0 اجرا می‌شود، اما می‌توانید محیط customized WinPE 2.0 را با برنامه‌ها و درایورهای خود بسازید.
آخرین نسخه WinPE 2.0 براساس ویندوز ویستا است و با آن چندین توسعه همراه می‌باشد. اساسا برای کمک در به کارگیری ویندوز ویستا بر روی تعداد زیادی ماشین طراحی شده است، اگرچه این مطلب در بحث این مقاله نمی‌گنجد، اما چیزی که برای خوانندگان می‌تواند جالب باشد، (ترفندستان) این است که می‌تواند به عنوان یک ابزار مفید و موثر رفع ایراد و بازیافت بکار گرفته شود.
برای مثال، گاهی اوقات فایلهای سیستم بواسطه خرابی هارد دیسک یا shutdownهای نامناسب، می‌توانند دچار ایراد شوند. این فایلها نمی‌توانند به سادگی از درون ویندوز ویستا جایگزین شوند، چون به واسطه مسائل امنیتی حفاظت شده‌اند. می‌توانیدWinPe 2.0 را بوت کنید، احتمالا از یک سی‌دی یا درایو یواس‌بی، و فایلهای لازم را در یک حالت امن از دی‌وی‌دی ویستا خود بر روی هارد دیسک کپی نمایید.
اگرچه WinPE 2.0 نسبت به نسخه قبلی فضای بیشتری را اشغال می‌کند، ولی یک زیر نویس کوچک برای یادآوری دارد. با استفاده از image file (ابزاری برای فشرده سازی) آن معمولا در حدود ۱۰۰ مگابایت را اشغال می‌کند و چون بر اساس ویندوز است نه MS DOS، می‌توانید یک محیط multi threaded multi tasking که اغلب برنامه‌های استاندارد ویندوز را اجرا می‌کند، داشته باشید.
همچنین شاید شما نیاز به احیا فایلها ازهارد درایوی داشته باشید که دیگر بوت نمی‌شود. چون WinPE 2.0 می‌تواند به فایلهای سیستم FAT، FAT32 و NTFS دسترسی داشته باشد، می‌توانید برای کپی این فایلها به هارد داریو دیگر، درایو یواس‌بی یا حتی به شبکه از آن استفاده کنید.
مثل فلاپی‌های بوت قدیمی، WinPE 2.0 حاوی تعدادی ابزار برای کمک به شما در تعمیر و تشخیص ایراد سیستم است و می‌توانید از طریق پیکربندیهای متداول WinPE 2.0 ابزارهای خودتان را نیز اضافه کنید. برای شروع کار با WinPE 2.0، (AIK) Windows Automated Installation Kit را ازMicrosoft Technet دانلود کنید.

ابزارهای جانبی
برنامه‌های جانبی رفع ایراد که همراه ویندوز ویستاهستند مطمئنا مفیدند، اما چیزهای زیادی وجود دارد که آنها نمی‌توانند انجام دهند. The Reliability and Performance Monitor یک یوتیلیتی بسیار سطح پایین است که می‌تواند یک ابزار توانمند برای متخصصین باشد، البته یک ابزار کارآمد برای تازه کاران نیزهست.
اگرچه The Reliability and Performance Monitor در یافتن مشکلات سخت‌افزاری و بد رفتار کردن درایورها توانمند است، اما به تمیز کردن هارد درایو شما از فایلهای موقتی قدیمی کمکی نمی‌کند و نمی‌تواند یک رجیستری معیوب ویندوز را احیا کند.
اول از همه به سیستم نگاهی می‌اندازد؛ از موارد startup گرفته تا تنظیمات ضدویروس و فایروال و برای شما لیستی از تعمیرات یا بهینه‌سازی‌هایی که می‌توانند با فشردن یک دگمه صورت گیرند را ارائه می‌دهد.
اگر چیزبهتری می‌خواهیدTweakvista از Stardock یک یوتیلیتی کوچک است که به شما در انجام دستکاری‌های کوچک برای ارتقا عملکرد سیستم کمک می‌کند.
می‌توانید نسخه آزمایشی مجانی آن را که برای ۳۰ روز کار می‌کند از System Mechanic 7 در www.iolo.com دانلود کنید. Tweakvisat از آدرس زیر قابل دسترس است: www.stardock.com

نکات بیشتر درزمینه نگهداری سیستمهای ویستا
مثل ویندوز اکس‌پی، ویندوز ویستا اطلاعاتی را در مورد سیستم و خرابی‌های برنامه‌های کار بردی جمع می‌کند و به شما اجازه forward آنها به مایکروسافت را برای تحلیل می‌دهد.
باProblem Reports and Solutions (در جعبه جستجو ازStart ، یا در پنجره Run عبارت wercon.exe را تایپ کنید). می‌توانید زمانیکه مشکلی در برنامه‌ای پیش می‌آید چک کنید و ببینید مشکل چیست. لیست دسته بندی شده‌ای از تمام گزارشات تهیه می‌گردد و اگر خیلی خوش شانس باشید، شاید راه حلی هم برای رفع آن داده شده باشد.

کامپیوتر راه دور
کنترل کامپیوتر از راه دوریکی از بهترین وسایل صرفه جویی در وقت است. صحبت با یک ناشی برای رفع مشکل از طریق تلفن شاید کمی خسته کننده باشد. ویژگی دستیار از راه دور ویندوز می‌تواند کمک بزرگی باشد، اما اغلب، تنظیم کردن و نصب و راه‌اندازی آن وقت‌گیر است.
استفاده از برنامه کنترل از راه دور، مثل Logmein free www.logmein.com به شما دسترسی آسان و سریع به هر کامپیوتر راه دوری را از طریق مرورگرتان می‌دهد.
بنابراین، اگر باید مرتب برای پشتیبانی کامپیوتر مادرتان به خانه‌اش بروید، می‌‌توانید با استفاده از این ا بزار فقط با چند کلیک کار را انجام دهید. شما سپس به تمام ویژگیهای مونیتورینگ عملکرد و قابلیت اطمینان ویستا دسترسی خواهید داشت.



18 / 9برچسب:, :: 18 ::  نويسنده : BlackHats

آن دسته از سازمان‌‌هایی که نسخه قدیمی‌تر سیستم عامل ویندوز را همچنان مورد استفاده قرار می‌دهند، با نزدیک شدن به زمان بازنشستگی برخی از این نسخه‌ها باید برای شبکه داخلی خود و امنیت آن دنبال راه جدیدی باشند.
شرکت مایکروسافت به کلیه کاربرانی که هنوز از “سرویس پک ۲ ویندوز XP” و “ویندوز سرور ۲۰۰۰″ استفاده می‌کنند هشدار داد که پایان ژوئیه ۲۰۱۰ سیستم‌عامل آن‌ها بازنشسته می‌شود. مایکروسافت برای خاتمه دادن به دوره فعالیت نرم‌افزارهای خود از اصطلاح “پایان زندگی” استفاده می‌کند که آخرین بار در تاریخ ۱۳ آوریل این اصطلاح را برای نسخه RTM سیستم‌عامل ویندوز ویستا به کار برد.
مایکروسافت پیش از آنکه برای هر یک محصولات خود سرویس Extended Support را در اختیار کاربران بگذارد، دوره زمانی ۱۰ ساله را سپری می‌کند و پس از آن به مدت سه سال به پشتیبانی خود از نرم‌افزار مورد نظر به صورت محدود ادامه می‌دهد.
علاوه بر دو سیستم‌عاملی که در این تاریخ به کار خود پایان می‌دهند، دوره پشتیبانی سیستم‌های عامل Windows 2000 Professional و Windows Server 2003 در پایان ماه ژوئیه از Mainstream Support به Extended Support تغییر میابد.
به گفته “یان مولستر”(Ian Moulster) مدیر تولید سیستم‌عامل ویندوز در شعبه بریتانیایی مایکروسافت، کاربرانی که از ویستا و XP استفاده می‌کنند گزینه‌های فراوانی پیش‌روی خود دارند که از جمله آن می‌توان به انتقال فعالیت‌ها به XP SP3 یا آخرین نسخه ویستا اشاره کرد.



18 / 9برچسب:, :: 18 ::  نويسنده : BlackHats

همکاران سیستم- محققان دانشگاه استنفورد ثابت کردند که می‌توان سرعت انتقال اطلاعات در شبکه‌های اطلاعاتی را بدون نیاز به هر گونه فرکانس اضافی تا دو برابر افزایش داد. این اتفاق می‌تواند نسل نوینی از شبکه‌های بی‌سیم را با سرعت بسیار بالا به وجود آورد.
مخترعان این شبکه جدید، فناوری خود را «آسان و اثربخش» معرفی کرده‌اند و توضیح داده‌اند که فناوری به جای دو آنتن در استاندارد بی‌سیم ۸۰۱٫۱۱n بر پایه سه آنتن مجزا عمل می‌کند. فناوری جدید این امکان را فراهم می‌کند که در فرکانس کنونی ارتباط به صورت کامل و با سرعت بالاتر برقرار شود و کاربر بتواند به صورت همزمان به ارسال و دریافت اطلاعات بپردازد.

طیف فرکانس‌های رادیویی این روزها بسیار پیشرفته شده‌اند و بدون آنکه نیاز به افزایش فرکانس درآن‌ها باشد، می‌توانند سرعت ارسال و دریافت اطلاعات را بالا ببرند. زمانی که یک طیف رادیویی فعالیت خود را آغاز می‌کند، انتشار اطلاعات توسط آن بسیار قوی‌تر از دریافت سیگنال‌ها صورت می‌گیرد. این فرایند مانند گفت‌وگو میان دو فرد است. زمانی که شما در حال صحبت کردن هستید، گوش دادن به صحبت‌های فرد مقابل غیرممکن است. این فرایندی است که از پیدایش رادیو تا امروز دنبال می‌شده است. اما فناوری جدید به گونه‌ای است که می‌توان به صورت همزمان به ارسال و دریافت اطلاعات پرداخت.
به علاوه، این فناوری سرعت دریافت و ارسال اطلاعات و سیگنال‌ها را تا دو برابر نسبت به فناوری پیشین افزایش داده است



18 / 9برچسب:, :: 18 ::  نويسنده : BlackHats

حجم و پیچیدگی زیاد نرم افزارها
— اما به‌راستی دستاورد این همه پیشرفت و فناوری برای بشر چه بوده است؟ سیستم‌های رایانه‌ای و كاربرد آنها با ظهور فناوری‌های جدید و به نسبت پیشرفتی كه این فناوری‌ها داشته‌اند، آنقدر كه جذاب، زیبا و پر زرق و برق شده‌اند، مؤثر و مفید واقع نشده‌اند.
— به جرات می‌توان گفت كه اكثر كاربران فعال رایانه قادر به استفاده از ۸۰ درصد قابلیت‌های برنامه Word نیستند! اكنون برنامه‌ها و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، بسیار پیچیده‌تر و پرحجم‌تر نوشته می‌شوند، در بیشتر اوقات تنها به این دلیل كه سیستم‌های سخت‌افزاری مورد استفاده آنها، دارای ظرفیت و منابع كافی برای پردازش این نرم‌افزارها هستند.
— پیشرفت فناوری در طراحی و ساخت سیستم‌ها و سخت‌افزارهای مدرن، سطح استفاده از منابع و ظرفیت آنها را نیز به طرز چشمگیری افزایش داده است. حافظه، دیسك‌های سخت، پردازشگر، كارت‌های گرافیك و سایر سیستم‌های سخت‌افزاری تنها به اقتضای پیشرفت علم و فناوری، ارتقا یافته و برنامه‌ها و نرم‌افزارهای رایانه‌ای نیز به تبع آنها و به صورت كاملاً غیر ضروری، پیچیده، سنگین و حجیم شده‌اند.
  در این شرایط، بسیاری از سیستم‌های قدیمی‌و نیز تجهیزات سخت‌افزاری مربوط به آنها، ناگهان به ابزاری بی‌مصرف و بیهوده تبدیل شده و موجب ایجاد خسارت‌های سنگینی گردیدند. باید پرسید كه دستاورد این همه پیشرفت چه خواهد بود و عاقبت كار به كجا خواهد انجامید؟
• راهكار
— در دنیایIT همه چیز دیوانه‌وار در حال پیشرفت است. استفاده از فناوری نانو اما، در این یورش بیرحمانه انسان به منابع و ظرفیت‌های مهم طبیعت، می‌تواند گره‌گشا و نجات‌بخش باشد. این نوع فناوری با استفاده اندك از انرژی و منابع آن، اثرات و كاربردهای بسیار مفید و مؤثرتری در زندگی بشر خواهد داشت.
— دنیای فناوری اطلاعات و جنبه‌های مختلف آن نیز بی شك از تأثیرات مثبت نانوتكنولوژی بی بهره نخواهد ماند. هم اكنون از این فناوری می‌توان برای كاربردهای بسیار ساده اما در عین حال سریع، دقیق و مؤثر استفاده كرد.
— NanoScan، فناوری جدیدی است كه با توجهی خاص به نانوتكنولوژی پا به دنیای IT و امنیت آن نهاده و قادر است صدها و هزاران كد مخرب فعال در سیستم‌های رایانه‌ای را بدون اشغال بخش زیادی از حافظه و ظرفیت سیستم ردیابی و كشف كند.
— با ظهور این فناوری، دنیای امنیت IT، ناچار است كه دیر یا زود استفاده از روش‌های سنتی و نرم‌افزارهای پیچیده و حجیم را فراموش كرده و روند ایجاد پیچیدگی‌های غیرضروری و فربه كردن نرم‌افزارهای امنیتی را متوقف سازد.



18 / 9برچسب:, :: 18 ::  نويسنده : BlackHats

حجم و پیچیدگی زیاد نرم افزارها
— اما به‌راستی دستاورد این همه پیشرفت و فناوری برای بشر چه بوده است؟ سیستم‌های رایانه‌ای و كاربرد آنها با ظهور فناوری‌های جدید و به نسبت پیشرفتی كه این فناوری‌ها داشته‌اند، آنقدر كه جذاب، زیبا و پر زرق و برق شده‌اند، مؤثر و مفید واقع نشده‌اند.
— به جرات می‌توان گفت كه اكثر كاربران فعال رایانه قادر به استفاده از ۸۰ درصد قابلیت‌های برنامه Word نیستند! اكنون برنامه‌ها و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، بسیار پیچیده‌تر و پرحجم‌تر نوشته می‌شوند، در بیشتر اوقات تنها به این دلیل كه سیستم‌های سخت‌افزاری مورد استفاده آنها، دارای ظرفیت و منابع كافی برای پردازش این نرم‌افزارها هستند.
— پیشرفت فناوری در طراحی و ساخت سیستم‌ها و سخت‌افزارهای مدرن، سطح استفاده از منابع و ظرفیت آنها را نیز به طرز چشمگیری افزایش داده است. حافظه، دیسك‌های سخت، پردازشگر، كارت‌های گرافیك و سایر سیستم‌های سخت‌افزاری تنها به اقتضای پیشرفت علم و فناوری، ارتقا یافته و برنامه‌ها و نرم‌افزارهای رایانه‌ای نیز به تبع آنها و به صورت كاملاً غیر ضروری، پیچیده، سنگین و حجیم شده‌اند.
  در این شرایط، بسیاری از سیستم‌های قدیمی‌و نیز تجهیزات سخت‌افزاری مربوط به آنها، ناگهان به ابزاری بی‌مصرف و بیهوده تبدیل شده و موجب ایجاد خسارت‌های سنگینی گردیدند. باید پرسید كه دستاورد این همه پیشرفت چه خواهد بود و عاقبت كار به كجا خواهد انجامید؟
• راهكار
— در دنیایIT همه چیز دیوانه‌وار در حال پیشرفت است. استفاده از فناوری نانو اما، در این یورش بیرحمانه انسان به منابع و ظرفیت‌های مهم طبیعت، می‌تواند گره‌گشا و نجات‌بخش باشد. این نوع فناوری با استفاده اندك از انرژی و منابع آن، اثرات و كاربردهای بسیار مفید و مؤثرتری در زندگی بشر خواهد داشت.
— دنیای فناوری اطلاعات و جنبه‌های مختلف آن نیز بی شك از تأثیرات مثبت نانوتكنولوژی بی بهره نخواهد ماند. هم اكنون از این فناوری می‌توان برای كاربردهای بسیار ساده اما در عین حال سریع، دقیق و مؤثر استفاده كرد.
— NanoScan، فناوری جدیدی است كه با توجهی خاص به نانوتكنولوژی پا به دنیای IT و امنیت آن نهاده و قادر است صدها و هزاران كد مخرب فعال در سیستم‌های رایانه‌ای را بدون اشغال بخش زیادی از حافظه و ظرفیت سیستم ردیابی و كشف كند.
— با ظهور این فناوری، دنیای امنیت IT، ناچار است كه دیر یا زود استفاده از روش‌های سنتی و نرم‌افزارهای پیچیده و حجیم را فراموش كرده و روند ایجاد پیچیدگی‌های غیرضروری و فربه كردن نرم‌افزارهای امنیتی را متوقف سازد.



18 / 9برچسب:, :: 18 ::  نويسنده : BlackHats

در آینده ای نه چندان دور، زمانی که علم پزشکی در استفاده از تجهیزات واسط ماشینها و انسانها پیشرفت کند، هکرها حتی قادر خواهد بود بدن و مغز شما را در معرض خطر قرار دهند. در ادامه ۱۰ گزینه معمولی که به صورت روزانه در معرض خطر حمله هکرها قرار داشته و هدفی آسان برای آنها به شمار می آید معرفی خواهند شد:

خودرو: خودرویی مانند مرسدس S550 با استفاده از اتصال به تلفن همراه امکان باز کردن یا قفل کردن درها از راه دور را به وجود خواهد آورد. خودروی “گراند کاروان” کرایسلر نیز از اتصال وای-فای به اینترنت برخوردار است و خودروهای جنرال موتورز از سیستم OnStar برای ارتباط با جهان اطراف استفاده می کنند و در عین حال برای زمانی که خودرو دزدیده شده کلیدی برای غیر فعال کردن آن از راه دور در این خودروها تعبیه شده است.

“دیوید پری” (David Perry) متخصص ویروس شرکت Trend Micro معتقد است بیشتر خودروها از رایانه های متعدد و شبکه ای از ابزار ارتباطاتی از قبیل GPS، وای-فای و بلوتوث برخوردارند که “هکرهای کلاه سفید” – متخصصانی که تنها به منظور مشخص کردن نقصهای ایمنی سیستمهای مختلف به درون آنها نفوذ می کنند – بارها نشان داده اند چنین ابزارهایی خودروها را در برابر حمله های هکرهای تبهکار آسیب پذیر خواهد کرد. به گفته پری در آینده ماشین دزدی دیجیتال خواهد شد. وی می گوید: “در آینده هکرها قادر خواهند بود برای به وجود آوردن ترافیکهای سنگین با استفاده از هک کردن بلوتوث، خودروها را از حرکت بازدارند.”

تلفنهای همراه: تلفنهای همراه برای هکرها اهدافی کاملا قابل دسترسی به شمار می روند و به گفته سیسیلیانو نرم افزارهای جاسوسی برای نفوذ به تلفنهای همراه امروزه در اینترنت در دسترس همه قرار دارد. ابتدا پیامکی حامل لینک اینترنتی خدمات رایگان را دریافت خواهید کرد و به محض وارد شدن به این لینک هکرها به تلفن همراه شما نفوذ کرده اند. از شیوه های بسیار خطرناک هک که بیشتر در ژاپن رایج است نیز نفوذ هکرها به سیستم تماس های تلفن اضطراری و غیر فعال کردن این خدمات حیاتی است.

سیستم ایمنی خانه: درها را قفل می کنید، دوربین مدار بسته در جلوی ورودی منزل کار می گذارید و سیستم دزدگیر را در منزل نصب می کنید اما با این همه هکرها همچنان می توانند وارد خانه شما شوند! تکنیکی به نام Lock Bumping که شاه کلید هکرها برای باز کردن در خانه ها به شمار می رود. این شاه کلید که در واقع یک سیگنال ویدیویی است. در صورتی که بر روی سیگنال محافظت نشده وای-فای ارسال شود می تواند دستکاری و اخلال در آن را تسهیل کند. همچنین استفاده از ابزار واسط قدرتمند الکترومکانیکی نیز می تواند برخی از سیستمهای دزدگیر را غیر فعال کند. به گفته پری سیستمهای خودکار امنیتی که برای محافظت از خانه ها طراحی می شوند در واقع درهای ورودی را برای هکرها آسیب پذیر می کنند و در صورتی که هکرها بتوانند تلفن همراه مالک را نیز بربایند امکان کنترل تمامی تجهیزات ایمنی خانه را نیز به دست خواهند آورد.

دستگاه مخلوط کن: درست است! مخلوط کن خانه شما نیز در خطر هک قرار دارد! سیسیلیانو می گوید بسیاری از سیستمهای امنیتی در خانه های مسکونی با تجهیزات الکترونیکی مصرفی از قبیل مخلوط کن و قهوه ساز در ارتباط بوده و چنین شبکه الکترونیکی خانگی می تواند برای ساکنان منزل مزاحمتهایی را به وجود آورد. برای مثال هکرها می توانند با روشن کردن ناگهانی دستگاه مخلوط کن در حالی که پشت پنجره اتاق خانه پنهان شده اند باعث تفریح خود و مزاحم شما شوند.

چاپگر: مدل چاپگرهایی که از سیستم وای-فای برای دریافت فایلهای تصویری استفاده می کند به راحتی در معرض حملات هکرها قرار دارد. سیگنالهای سرگردان در هوای چنین ابزاری به اندازه اتصالات میان رایانه ای، حفاظت شده نیستند و از این رو هکرها می توانند با نفوذ به این دستگاه آنچه کاربر قصد چاپ کردن آنها را دارد ببینند یا بخوانند. حتی از طریق این نوع از چاپگرها امکان نفوذ به داخل ریانه های کاربران نیز وجود خواهد داشت.

دوربین دیجیتال: هر نوع سخت افزاری که از ذخیره ساز داخلی برخوردار است از قبیل دوربینهای تصویربرداری و عکاسی می توانند به ویروسهای مختلف آلوده شوند. زمانی که دوربین به رایانه اتصال داده شود ویروس بلافاصله دستگاه را آلوده کرده و یا امکان کنترل از راه دور را بر روی رایانه به وجود می آورد. حتی ویروسهایی شناسایی شده اند که می توانند با قرار گرفتن بر روی وب کم لپ تاپها با دوربینهای ویدیویی تمامی فعالیتهای روزانه افراد را تحت نظر بگیرند.

پریزهای برق: کشورهای که حرکت به سوی شبکه هوشمند انرژی را آغاز کرده اند، بیشتر در معرض حملات پریزی هکرها قرار خواهند گرفت. شبکه هایی که به مصرف کنندگان امکان می دهد کنترل میزان مصرف انرژی خود را به عهده گیرند. به گفته پری خطر زمانی آغاز خواهد شد که هکرها روش ربودن انرژی از خانه های مسکونی را بیابند و همه چیز را به گونه ای نشان دهند که برق ربوده شده توسط شما مصرف شده است. همچنین هکرها می توانند برق منزل یا محل کار افراد را قطع کرده و یا با دستکاری کنتورها تعداد صفرهای قبض مصرف برق شما را افزایش دهند.

بدن انسان: به دلیل فاصله زمانی بزرگی که میان تمدن بشر تا دستگاه های واسط ماشین و انسان وجود دارد هکرها در حال حاضر برای بدن انسان خطری ندارند اما با پیشرفت دانشمندان در ابداع ابزارهای رایانه ای که می توانند به معلولان در راه رفتن یا انجام بازی های ویدیویی کمک کنند، نقاط ضعفی نیز برای نفوذ هکرها به بدن انسان به وجود می آید. پری امکان هک کردن دستگاه تنظیم ضربان قلب را امری واقعی می داند زیرا به تازگی برخی از این دستگاه ها برای کنترل راحتتر از اتصال بلوتوث استفاده می کنند. به گفته وی بررسی های متعدد نشان داده است هک کردن دستگاه تنظیم ضربان قلب به شکلی دردناک آسان است و این نیت شوم می تواند نمونه ای مناسب از قتل سایبری انسانها باشد. GPS: دستگاه های GPS از ماهواره های مدارگرد استفاده می کند تا مسیر خلوت را در میان ترافیکهای بزرگ به کاربر خود نشان دهد. به گفته “رابرت سیسیلیانو” مدیر شرکت ID TheftSecurity شاید هکرها برای اختلال در این ماهواره ها با مشکلات زیادی مواجه باشند اما دسترسی به دستگاه های GPS در هنگامی که دستگاه درحال بارگذاری اطلاعات جدید از اینترنت است به هیچ وجه کار سختی نخواهد بود. به این شکل هکرها می توانند کنترل از راه دوری را بر روی دستگاه نصب کرده و مسیر کاربران را ردیابی کنند. به گفته پری تبهکارانی که به دستگاه GPS شما وارد می شوند می توانند شما را به منطقه ای دور افتاده برای مثال انباری متروکه هدایت کرده و سپس به شما حمله کنند. استفاده از مختل کننده های GPS شیوه ای دیگر است که هکرها برای اخلال در دستگاه ها و ایجاد ترافیکهای بزرگ از آن استفاده می کنند.

مغز انسان: نهایت پیشرفت در تکنیکهای هک، ورود به ذهن انسان و ربودن مستقیم اطلاعات از مغز است. دانشمندان تا کنون توانسته اند امکان ورود به مغز و کنترل موتورهای حرکتی برای حرکت دادن بازوها و یا چشمک زدن را به اثبات برسانند. کنترل تبهکارانه مغز بیشتر به داستان فیلمهای علمی تخیلی شباهت دارد اما برخی از محققان اصرار دارند که امکان هک کردن هر چیزی در این جهان وجود دارد. پری می گوید هکرها تا کنون توانسته اند با استفاده از فرایندی به نام مهندسی اجتماعی بر روی مغز انسانها تاثیر بگذارند. در این شیوه هکرها افرد را ترغیب می کنند رمز عبور فیس بوک خود را اعلام کنند یا اطلاعات خصوصی آنها را از طریق تحقیقات تلفنی تقلبی به دست می آورند.



به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، کارشناسان بر این باورند این تعداد هرزنامه ۳۳ میلیارد کیلووات ساعت انرژی را سالانه هدر می‌دهد که رقم یاد شده معادل انرژی مصرفی ۴/۲ میلیون خانه در طول یک سال است.

به گفته کارشناسان شرکت ICF International و شرکت امنیتی مکافی، ارسال این میزان هرزنامه باعث انتشار بیش از ۱۷ میلیون تن گاز سمی CO2 در فضا می‌شود.

جست‌وجو برای پست‌های الکترونیکی که به صورت ناخواسته دریافت می‌شوند و همچنین تلاش برای پاک کردن این هرزنامه‌ها ۸۰ درصد انرژی مصرفی را به خود اختصاص می‌دهد.
این مطالعات نشان داد، هر یک از کاربران تجاری سالانه به صورت میانگین ۱۳۱ کیلوگرم گاز دی‌اکسیدکربن تولید می‌کنند که ۲۲ درصد آن‌ها مربوط به هرزنامه‌ها می‌شود.
به گفته شرکت ICF، فیلتر کردن هرزنامه‌ها می‌تواند تا ۷۵ درصد جلوی انتشار آن‌ها را بگیرد که این رقم معادل جلوگیری از حرکت ۳/۲ میلیون خودرو در خیابان‌ها است.



به گزارش فارس به نقل از تک وب، ‌جیم بریر در این پیام از دوستان خود خواسته بود در محلی گرد هم آیند تا شماره تلفن‌هایی از سوی فیس‌بوک به آنها داده شود، اما پس از مدت کوتاهی مشخص شد این یک حمله پیشینگ بوده و هیچ پیامی از سوی بریر برای دوستانش در این زمینه ارسال نشده است.

کارشناسان می گویند سوءاستفاده از حساب کاربری یکی از مدیران فیس بوک و فریب هزاران نفر از این طریق نشان می دهد که این سایت تا چه حد ناایمن است و مشکلات امنیتی ان تا چه حد گسترده است.

فیس بوک هنوز در این زمینه توضیحی ارائه نکرده، اما مدعی شده که مشکلی که باعث وقوع این مساله شده بوده را رفع کرده است.
چندی قبل خبر فروش ۱٫۵ میلیون کلمه عبور و حساب کاربری سایت فیس بوک هم به شدت خبر ساز شده بود و به نگرانی کاربران این سایت دامن زده بود.



به گزارش فارس به نقل از وی تری،‌ با سوءاستفاده از این نقص می توان دیگر کاربران را به راحتی و با تایپ کلمه accept پس از نام کاربری آنها مجبور به تعقیب نوشته های خود کرد.
این مشکل به هرزنامه نویسان اجازه می دهد به راحتی مطالب خود را برای هزاران نفر ارسال کنند و آنها را وادار به مطالعه محتوای تولید شده توسط خود کنند.

خبر وجود این حفره به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و سیلی از انتقادات را به همراه آورده است. مدیران توئیتر برای رفع این مشکل دست به کار شده اند، اما این اقدامات موجب شده تا بسیاری از کاربران شاهد پاک شدن کامل فهرست افرادی باشند که نوشته‌هایشان را تعقیب می کرده اند، همین مساله موج دوم نارضایتی از توییتر و مشکلات امنیتی آن را به وجود آورده است.

سایت توئیتر پیش از این بارها هک شده بود و همین مساله اعتماد به کارآیی و امنیت آن را کاهش داده و میزان امنیت اطلاعات کاربران آن را در هاله ای از ابهام فرو برده است.



17 / 9برچسب:, :: 8 ::  نويسنده : BlackHats

کول دیسک Crypteks، پناهگاه فوق امنیتی دیجیتال


امنیتی ، جاسوسی و سلاح ها

در دنیای دیجیتال و به خصوص با توجه به مشکلات عدیده امنیتی که روز به روز هم بیشتر می شوند، در کنار ترس هایی مانند ترس از ارتفاع یا ترس از تاریکی، باید ترس از امنیت اطلاعات دیجیتال را هم اضافه کرد. کم کم می توانیم علائمی از چنین وسواسی را در بسیاری افراد و از جمله خودمان پیدا کنیم!

اگر شما هم نگران نگهداری امن اطلاعات دیجیتال بسیار مهم تان هستید، بهتر است سراغ درایو یو اس بی Crypteks بروید، تا اسرار مگوی شما را با رمزنگاری سخت افزاری بسیار قوی خود و ترکیب آن با قفل فیزیکی به خوبی محافظت نماید.


Davincicryptex01wiki1.jpeg

این کول دیسک که از ابزاری با نام cryptex در فیلم کد داوینچی الهام گرفته است، درون سیلندری از آلیاژ آلومینیوم قرار می گیرد. سارق یا جاسوسی که می خواهد به اطلاعات شما دست پیدا کند، ابتدا باید رمز ۵ کاراکتری این سیلندر آلومینیومی را باز کند تا به کول دیسک دست پیدا کند. البته هر کاراکتر این رمز می تواند یکی از ۲۶ حرف الفبای انگلیسی یا ۵ عدد باشد. یعنی رمز انتخابی شما می تواند از بین چهارده میلیون و سیصد و چهل و هشت هزار و نهصد و هفت (۱۴۳۴۸۹۰۷) کاراکتر ممکن انتخاب گردد.

البته اگر فرد مورد نظر اینقدر پشت کار داشته باشد که رمز را کشف کرده و کول دیسک را از سیلندر بیرون کشیده و به کامپیوتر وصل کند، حالا باید از پس رمزنگاری سخت افزاری ۲۵۶ بیتی AES اطلاعات شما بر بیاید و همچنین رمزعبور ثانویه اطلاعات را هم در اختیار داشته باشد. خب، اگر این مراحل را هم پشت سر گذاشت، من فکر می کنم حقش باشد که به هر اطلاعاتی دست پیدا کند. با این همه تلاش، اطلاعات کشف شده نوش جان!

Crypteks در حجم های ۴، ۸ و ۱۶ گیگابایتی با سرعت خواندن ۲۴ مگابیت بر ثانیه و سرعت نوشتن ۱۰ مگابیت برثانیه عرضه خواهد شد.‬ زمان عرضه آن هم احتمالا تعطیلات آخر سال جاری میلادی خواهد بود. درایو های ۸ و ۱۶ گیگابایتی به ترتیب ۱۳۰ و ۱۶۰ دلار قیمت گذاری شده اند.



17 / 9برچسب:, :: 8 ::  نويسنده : BlackHats

اینتل حافظه ها را دوبرابر می کند: معرفی حافظه ۱۲۸ گیگابیتی فلش
سخت افزار

این چیپ باریک و کوچک را که بر روی نوک انگشت می بینید در واقع یک حافظه جدید ۱۲۸ گیگابیتی است که محصول مشترک شرکت اینتل و میکرون به حساب می آید یک انقلاب در حافظه ها به شمار می آید. با وجود آن خیال تان از نظر حافظه هم برای تلفن های همراه و تبلت های آینده راحت باشد. چرا که این شرکت می گوید میزان ذخیره سازی اطلاعات را حداقل دو برابر بیشتر کرده است.

این حافظه از نوع۲۰ نانومتری NAND است و از معماری MLC بهره می برد که در هر سلول بیشتر از یک بیت را جا می دهند.

اگر پاراگراف بالا از نظر فنی زیاد مفهوم نیست به این معنی است که حالا شرکت اینتل می تواند حافظه هایی با ظرفیت ترابایت در اندازه ای تولید کند که در نوک انگشت شما قرار می گیرند.

این حافظه های قدرت انتقال اطلاعات بالایی هم دارند و هر واحد از آنها می تواند با سرعت ۳۳۳ megatransfers در ثانیه به انتقال اطلاعات بپردازد. اینتل می گوید فناوری جدید در حافظه های SD برای تلفن های هوشمند، تبلت ها و همچنین ساخت SSD ها به کار گرفته خواهد شد و به زودی آن را همه جا به صورت فراگیر خواهیم دید.

جالب اینجا است که برای داشتن این فناوری نباید زیاد صبر کنید. اینتل اعلام کرده که مدل 64Gb این حافظه ها را از همین امروز وارد بازار می کند. و مدل 128Gb به صورت محدود از ماه ژانویه وارد بازار خواهد شد. این حافظه در ادامه و در طی ماه های ابتدایی سال ۲۰۱۲ در بازار فراگیر خواهد شد.

با این وصف احتمالا تا چند ماه دیگر باید تعریف جدیدی از ظرفیت های حافظه برای تلفن های همراه و تبلت ها داشته باشیم.



16 / 9برچسب:, :: 12 ::  نويسنده : BlackHats

میراثی باعنوان اتودسک

کارول بارتز
ماهنامه شبکه


اشاره:
ماهنامه شبکه - يكي از نشريات معتبر اقتصادي در توضیح انتخاب   کارول بارتز به‌عنوان یکی از قدرتمندترین زنان جهان در سال 2005 ا ین‌گونه می‌نویسد: «شاید بعد از کارلی فیورینا، مدیر سابق اچ‌پي، دنیای فناوري چنین قدرتی را در فرم یک مدیر زن به خود ندیده باشد...

 

يكي از نشريات معتبر اقتصادي در توضیح انتخاب کارول بارتز به‌عنوان یکی از قدرتمندترین زنان جهان در سال 2005 این‌گونه می‌نویسد: «شاید بعد از کارلی فیورینا، مدیر سابق اچ‌پي، دنیای فناوري چنین قدرتی را در فرم یک مدیر زن به خود ندیده باشد. از سال 1992 بارتز اتودسک را از یک سازنده ضعیف نرم‌افزار به رهبر نرم‌افزارهای CAD تبدیل کرده است.» و این يک واقعیت است. بارتز توانست در طی سال‌های حضورش در اتودسک آن را به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری دنیا تبدیل کند. شرکتی که نرم‌افزارهایش نياز گستره وسیعی از کاربران مانند مهندسان، سازندگان و معماران را برطرف مي‌کند. این همان چیزی است که بارتز را از دیگران متمایز می‌کند.


کارول بارتز در 29 آگوست 1948 در مینه‌سوتا ایالات‌متحده متولد شد. وی زندگی به‌نسبت سختی را در دوران کودکی خود پشت‌سر گذاشت. هشت ساله بود که مادرش را از دست داد و به همراه برادر کوچک‌ترش توسط مادربزرگش نگهداری شد. به‌این ترتیب، خیلی زود وی از مینه‌سوتا به یک مزرعه لبنیاتی در ویسکانزین نقل‌مکان کرد. بارتز پس از پایان دبیرستان به دانشگاه ویسکانزین رفته و مدرک لیسانس علوم‌کامپیوتر خود را از آنجا کسب کرد. وی در طول دوران دانشجویی و برای درآوردن خرج خود به‌عنوان پیش‌خدمت کار می‌کرد.


شروع فعالیت بارتز در دنیای فناوري به سال 1976 برمی‌گردد. یعنی وقتی که به‌عنوان تحلیل‌گر سیستم در 3M مشغول کار شد. اما پس از رد درخواست وی برای انتقال به ساختمان مرکزی و احراز پست مدیریتی، این شرکت را ترک کرد. در آن زمان مسئولان 3M به دنبال مدیر زن نبودند و خیلی ساده به وی گفتند: «این کاری نیست که زن‌ها بخواهند آن را انجام دهند.» به همین دلیل، بارتز راه DEC را در پیش گرفت و خیلی زود به بالاترین مقام زن در آن تبدیل شد. سپس در سال 1983 به شرکت سان که در آن زمان شرکت تازه‌تأسیسی محسوب می‌شد، رفت. در سال 1987 وی به مدیریت بخش سیستم‌های فدرال ارتقا یافت و به‌عنوان یکی از مدیران رده بالای سان فعالیت کرد. اما علاقه به چالش‌های جدید بارتز را رها نمی‌کرد. وی در سال 1992 سان را برای کسب پست مدیر ارشد اتودسک رها کرد. اتودسک در آن زمان نرم‌افزارهای خوبی تولید می‌کرد، اما از مدیریت و بازاریابی بسیار ضعیفی برخوردار بود. خود او در این‌باره می‌گوید: «من بازار نرم‌افزارهای فني را دوست دارم. زیرا آنجا افراد تصمیم‌های طولانی‌مدت‌تر و معنادارتری را درباره استفاده از یک نرم‌افزار اتخاذ می‌کنند و سعی ندارند تا هر شش‌ماه یک‌بار به یک محصول جدیدتر سوییچ کنند.»


وی پس از ورود به اتودسک به‌سرعت دست به تغییراتی بنیادی زد. بخش‌های زیان‌آور را تعطیل کرد، دست به انجام یک سری تصاحب استراتژیک زد و سعی کرد تا کسب‌وکار شرکت را متنوع کند. بارتز پس از مدتی شیوه فروش نرم‌افزار اتودسک را نیز تغییرداد. آن‌ها در گذشته از شیوه‌ای استفاده می‌کردند که مشتری پس از خرید نرم‌افزار می‌توانست تا ابد از آن استفاده کند، اما برای هر به‌روزرسانی جدید باید پول پرداخت می‌کرد. اما در مدل جدید مشتری حق اشتراک استفاده از نرم‌افزار را برای مدت مشخصی خریداری‌کرده و در این مدت می‌توانست از به‌روز‌رسانی‌های رایگان بهره‌مند شود. مدل دوم به‌نسبت شیوه سنتی فروش نرم‌افزار اتودسک، از نقطه‌نظر مالی بسیار قابل‌پیش‌بینی‌تر بود. بارتز همچنین سعی‌کرد تا چرخه توسعه محصول را در اتودسک کاهش‌داده و به این ترتیب بتواند در مدت زمان کمتری محصول جدیدي عرضه کند. روش 3F (سرنام Fail fast forward) نیز از ابداعات معروف بارتز در مدت زمان مدیریتش در اتودسک است که باعث می‌شود تا شرکت درصورت شکست در یک مأموریت به‌سرعت خود را ترمیم‌کرده و به صحنه بازگردد. او در سال 2006 از سمت مدیریت اتودسک کناره‌گیری‌کرده و رئیس اجرایی هیئت‌مدیره شد.


بارتز همچنین درطول سال‌های فعالیت خود در هیئت‌مدیره شرکت‌های مطرحی مانند سیسکو، اینتل و BEA Systems نیز حضور داشته است. شیوه مدیریت بارتز در طول سالیان متمادی فعالیتش در شغل‌های مدیریتی نیز از موضوعات قابل‌بحث است. وی به کار گروهي و تقسیم مسئولیت‌ها اعتقاد راسخي دارد. به نظر بارتز، باید تاحدممکن کارمندان در فرآيند‌های مرتبط با تصمیم‌گیری دخالت داده شوند. وی همچنین کارمندانش را تشویق می‌کند تا جدا از محیط کار، زندگی شخصی خود را نیز به بهترین شکل دنبال کنند. این فلسفه‌ای است که خود او نیز سعی در پیاده‌سازی آن داشته است. بارتز وقت به‌نسبت زیادی را برای کسی در جایگاه مدیریتی وی، با خانواده‌اش صرف می‌کند. او همچنین باغچه‌اي شخصی دارد که تقریباً همه چیز در آن می‌کارد. در مواردی که فشار کار زیاد می‌شود، بارتز سعی می‌کند با پناه‌بردن به باغچه، مدت زمانی را دور از استرس‌های معمول به فکرکردن بپردازد. او همچنین در اوایل فعالیتش در اتودسک با بیماری سرطان مواجه‌شد. با این حال، حتی این مشکل عظیم نیز وی را ناامید نکرد. او همزمان شرکت را اداره کرده و در جلسه‌هاي شیمی‌درمانی شرکت می‌کرد. خود بارتز می‌گوید: «خوب درست است. من سرطان داشتم، اما این به این معنا نبود که به مرگ محکوم شده‌ام.» بارتز این مشکل را نیز به‌خوبی پشت‌سر گذاشت. لذت وافر او از مدیریت افراد و ایجاد شرکتی موفق باعث می‌شود تا بارتز از آزمون‌های متعددی سربلند بیرون آید. وی اعتقاد دارد، افراد نباید خیلی به آینده فکر و براي آن برنامه‌ریزی کنند، زیرا در این صورت زمان حال را از دست خواهند داد. بارتز ادامه می‌دهد: «من برنامه نداشتم که مديرعامل اتودسک شوم و به دره سیلیکون بیایم و البته هیچ برنامه‌ای برای ورود به حوزه علوم‌کامپیوتر نیز نداشتم. همه این‌ها در طول زمان اتفاق افتادند و چیزهایی نبودند که من از پیش در ذهن طرح‌ریزی کرده باشم.»


در ژانویه سال 2009، بارتز به‌عنوان مدير جدید یاهو جایگزین جری یانگ شد. چالش جدیدی که تاحدود زیادی با آنچه وی در اتودسک تجربه کرده، متفاوت بود. وی خیلی زود شروع به ارائه برنامه‌های ضربتی و انقلابی برای نجات یاهو کرد. اما به‌نظر می‌رسد، وضعیت یاهو بسیار بغرنج‌تر از این حرف‌ها است. خود بارتز نیز در سال 2010 اذعان کرد، رهبری یاهو خیلی دشوار‌تر از آن چیزی است که انتظارش را می‌کشید. وی به‌سرعت ساختار سازمانی را تغییر داده، مدیران جدید را جایگزین گروه قبلی کرده و با تعدیل نیروی گسترده هزینه‌ها را کاهش داد. آن‌ها همچنین قوانین دشوارتری را برای کارمندان درنظرگرفته و به کاهش شدید تعطیلات و افزایش ساعات کار پرداختند. برنامه‌های ضربتی بارتز برای وضعیت فعلی یاهو نیز چندان عجیب به‌نظر نمی‌رسد، اما بعضی اعتقاد دارند که وی هر چه قدر هم که در کار خود وارد باشد، نمی‌تواند یاهو را از وضعیت فعلی خارج‌کند. درواقع این کاری است که شاید هیچ‌کس قادر به انجام آن نباشد. بارتز در ژانویه 2010، یعنی یک‌سال پس از روی کار آمدنش به نخستين سال فعالیت خود در سمت مدير یاهو نمره B- داد. اما اعتقاد دارد که شرایط روزبه‌روز بهتر خواهد شد. این موضوعی است که می‌توان خیلی ساده درباره آن تردید کرد. بارتز از نسلی از زنان برخواسته است که باور داشتند می‌توانند دنیا را دگرگون کنند.


نسلی که بسیاری از مرزها را پشت‌سر گذاشته و نشان داده چیزی به نام «شغل مردانه» وجود خارجی ندارد، اما درباره ادامه‌یافتن راه این نسل، دست‌کم در داخل مرزهای ایالات‌متحده تردیدهایی وجود دارد. خود بارتز نیز دراین‌باره مشکلاتی دارد. وی اشاره دارد، درحقیقت نمی‌داند چرا دختران امریکایی تا این حد از ریاضیات به دور هستند. به نظر او که شیفته ریاضیات است باید سعی شود تا علاقه‌مندی دختران به ریاضیات و مباحث مرتبط بیشتر شود. خود او سرمایه‌گذاری‌های متعددی را روی این امر انجام داده است. از جمله می‌توان به برنــامه‌هـای کارورزي اشاره کرد که وی در اتودسک برای دختران نوجوان ترتیب داده بود. با این حال، حتی دختر خود وی نیز به این سمت کشیده نشده و قصددارد یک ستاره تئاتر شود! کاری که نسل بارتز برای دنیای فناوري انجام داد، قابل تقدیر بود. آن‌ها توانستند با کار زیاد و عدم‌توجه به تبعیض‌های جنسی موجود راه خود را در صنعت بازکنند، هرچند درباره ادامه این روند تردیدهای بسیاری وجود دارد. آموزش مناسب می‌تواند این تردیدها را کمتر کند، با اين حال در ایالات‌متحده کسی را نمی‌توان به انتخاب رشته تحصیلی خاصی مجبورکرد. شاید نسل جوان دختران به اندازه افرادی مانند بارتز و فیورینا قوی نباشند، اما به هر ترتيب این میراثی است که برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد. تا روزی که نسلي تازه آن را ورق بزند.



16 / 9برچسب:, :: 12 ::  نويسنده : BlackHats

ASUS ET2700، از جدیدترین محصولات خانواده All-in-One

تلفيقي از طراحي و کارايي!
 



 اشاره:
 نشریه عصر شبکه - سيستم‎‌هاي All-in-One از جمله محصولاتي   هستند كه امروزه به شدت مورد توجه کاربران قرار  گرفته‎اند. محصولی که دنیای کامپیوترهای شخصی را متحول    ساخته و کلا در قالب یک مانیتور ارايه می‎شود....

 

سيستم‎‌هاي All-in-One از جمله محصولاتي هستند كه امروزه به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته‎اند. محصولی که دنیای کامپیوترهای شخصی را متحول ساخته و کلا در قالب یک مانیتور ارايه می‎شود. در سال‎های گذشته، ادارات، سازمان‎ها و بانك‎ها مشتريان اصلي اين محصول به‎شمار مي‌آمدند اما به تازگی کاربران شخصی نیز به سمت استفاده از این دستگاه‌ها گرايش پيدا كرده‌اند.به‌همين دليل، توليدكنندگان علاوه بر کارایی دستگاه تمرکز خاصی را متوجه مقوله طراحی و ابعاد محصولات خود نموده‌اند. شركت ايسوس نيز به‌عنوان یکی از بزرگترین سازندگان محصولات کامپیوتری در دنیا، مدل‎هاي متنوعي از اين سيستم‎ها را ارايه مي‌كند. اما از جدیدترین محصولات خانواده AIO م (All In one) این شرکت می‎توان به مدل ET2700 اشاره نمود، که تلفيقي از طراحي زيبا، قطعات حرف‎هاي و امکانات مناسب است. ET2700 يکي از بهترين دستگاه‎هاي AIO به‎شمار مي‎آيد که تاکنون ايسوس به بازار فرستاده است.  اين محصول طراحي ساده و در عين حال زيبايي دارد. ضخامت آن در لبه‎ها حداکثر به سه سانتيمتر و در بخش مياني به هفت سانتيمتر مي‎رسد. ايسوس در اين محصول از يک صفحه‎نمايش 27 اينچي با پنل MVA استفاده کرده است که اين موضوع علاوه بر افزايش کيفيت رنگ‎هاي نمايش داده شده، باعث بهبود زاويه ديد آن در حالت عمودي و افقي مي‎شود. براساس اطلاعات ارايه شده، کاربر مي‎تواند با استفاده از اين صفحه نمايش به راحتي در زاويه 178 درجه در حالت عمودي و افقي تصاوير را مشاهده کند. اما ET2700 به اين بسنده نکرده و براي اين که ثابت کند يک AIO متفاوت است، ويژگي خاص ديگري را نيز به کاربران خود ارايه مي‎كند. به‎طور دقيق‎تر، ET2700 مجهز به بلندگوي صداي بم(Subwoofer) براي پخش صداهاي فرکانس پايين است تا اين موضوع باعث شود اين محصول با وجود پشتيباني از فناوري DTS Surround Sensation Ultra PC و تاييديه Sonic Master به محصولي متمايز در زمينه پخش موسيقي و فيلم تبديل شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده، ET2700 قادر به تشخيص 10 انگشت در يک زمان است که اين موضوع با وجود قابليت لمسي خوب آن لذت استفاده از دستگاه را دو چندان کرده است. اين دستگاه علاوه بر وجود دوربين اينترنتي و  پورت USB نسخه سه داراي پورت HDMI، جک ورودي آنتن تلويزيون (البته براساس کشور متفاوت است)، خروجيساب ووفر، کارتخوان حافظه و پورت ترکيبي USB2 و eSATA است. همچنين ايسوس براي مديريت توان مصرفي در اين محصول يک نرم‎افزار مديريت توان در نظر گرفته است که کاربر با استفاده از آن مي‎تواند به راحتي توان مصرفي را مديريت کند.



16 / 9برچسب:, :: 12 ::  نويسنده : BlackHats

Droid RAZR، اسمارت‌فون جديد موتورولا

بازگشت RAZR
ماهنامه شبکه -


اشاره:
ماهنامه شبکه - سری گوشی‌هاي RAZR (با الهام از کلمه RAZOR یا تیغه، فوق باریک) شرکت موتورولا، یکی از معروف‌ترین سری گوشی‌هاي ساخته‌شده تا‌کنون است. نخستين‌بار در سال 2003 موتورولا اعلام کرد، سری‌هاي جدیدی از گوشی‌هاي تاشوی باریک را عرضه خواهد کرد...

 

سری گوشی‌هاي RAZR (با الهام از کلمه RAZOR یا تیغه، فوق باریک) شرکت موتورولا، یکی از معروف‌ترین سری گوشی‌هاي ساخته‌شده تا‌کنون است. نخستين‌بار در سال 2003 موتورولا اعلام کرد، سری‌هاي جدیدی از گوشی‌هاي تاشوی باریک را عرضه خواهد کرد و عرضه RAZR از سه ماهه چهارم سال 2004 آغاز شد. به دلیل ظاهر‌خاص‌، امکانات‌نوین و بدنه فوق باریک، سری RAZR به سرعت  و در طی یک سال و به همراه کاهش‌قیمت، به شدت مورد استقبال کاربران قرار‌گرفت، به طوری که تا اواسط جولای سال 2006، پنجاه میلیون عدد از این گوشی‌ها به فروش رسیدند. پس از گذشت چهار سال از عرضه سری RAZR و معرفی انواع اقسام مدل‌ها و تغییرات جزئی یا کلی در هر‌کدام، موتورولا موفق به فروش بیش از 130 میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه از این سری شد که تا‌کنون رکوردی دست‌نیافتنی برای رقبا باقی‌مانده است.حالا در دنياي نسل جديد اسمارت‌فون‌ها RAZR با آندروئيد بازگشته است.

با این‌که اکنون،  واحد موبايل شركت موتورولا همانند یوتیوب جزئی از مایملک گوگل محسوب مي‌شود، اما دوران طلایی RAZR در حال بازگشت است. موتورولا، با  معرفي باریک‌ترین گوشی هوشمند جهان با عنوان DROID RAZR و با ضخامت 1,7 میلی‌متر ا زعرضه آن در آینده‌اي نزدیک خبر مي‌دهد. این گوشی که از بدنه‌اي با جنس داخلي استیل ساخته خواهد شد، از درپوش کولار (Kevlar) و پوشش آلومینیومی الماس‌خورده بهره‌خواهد برد. کولار ترکیبي بسیار سخت و سبکی است که در تجهیزات نظامی، هوافضا و همچنین خودروهای سوپر‌اسپرت به کار گرفته مي‌شود. این نوع ساختار بدنه علاوه‌بر افزایش مقاومت بدنه در برابر ضربه و فرسودگی، باعث سبكی گوشی و خوش دستی آن مي‌شود. به طوری که وزن‌کنونی دستگاه 127 گرم است که از S II Galaxy بیشتر بوده، اما از آي‌فون4 کمتر است.


گوشی DROID RAZR به یک پردازنده 1,2گيگاهرتز دو هسته‌ای، دوربین هشت مگاپیکسلی با قابليت ضبط 1080p، صفحه نمایش 4,3 اینچی qHD بر‌اساس فناوري Super AMOLED مجهز بوده و با آندروئید  2,3,5عرضه خواهد شد. اما این امکانات در اینجا پایان‌نمی‌پذیرد؛ با استفاده از باتری 1780 میلی‌آمپر ساعت و امکانات ذخیره توان، این گوشی 12,5 ساعت زمان مکالمه و 8,9 ساعت زمان پخش ویديو را ارائه مي‌كند. نسل جديد RAZR  از امکانات ارتباطی 4G بهره‌مي‌برد و مي‌توان آن را باریک‌ترین گوشی نسل‌هاي سوم و چهارم دانست. همچنین  Droid RAZR جزء نخستين گوشی‌هايي خواهد بود که توانایی دانلود ویديو‌هاي HD را از Netflix خواهد داشت.


در زمینه امکانات نرم‌افزاری باید به‌قابلیت جدیدی که از طرف موتورولا عرضه شده اشاره کرد که با نام MOTOCast شناخته مي‌شود. با استفاده از این فناوري، کاربر مي‌تواند تصاویر، موسیقی و ویديو‌ها را بین گوشی و كامپيوتر خود به صورت جرياني (Stream) به اشتراك بگذارد و به نوعی از یک کلاود شخصی و محلی بهره ببرد. در کنار این فناوري، این گوشی نیز همانند Atrix امکان استفاده از WebTop و پایه لپ‌تاپی را فراهم مي‌سازد تا گوشی کاربر، در اصل یک کامپیوتر لینوکسی کوچک در میان دستانش باشد. همچنين، موتورولا با معرفی یک فناوري جدید دیگر با نام Smart actions قصد دارد در  Droid RAZR سنگ تمام بگذارد. فناوري Smart Actions نیز که به همراه این گوشی معرفی شده امکانات سودمندی را در رابطه با مدیریت هوشمند توان مصرفی گوشی ارائه مي‌كند و هدف از ارائه آن کاهش مصرف انرژی و افزایش طول عمر‌باتری است. با استفاده از این فناوري، مي‌توان قوانین مختلفی وضع کرد تا گوشی با پیروی از آن‌ها، مصرف بهتری داشته باشد. به عنوان مثال، مي‌توان قانونی وضع کرد که در صورتی که کاربر از خانه خارج شد، وای‌فای و بلوتوث سیستم خاموش شوند یا این‌که در حین برقراری یک مکالمه تلفنی، سرعت سی‌پی‌یو کاهش یابد تا مصرف بهینه شود. پایه چند رسانه‌اي HD و پایه لپ‌تاپی معروف موتورولا نیز به همراه این گوشی عرضه‌خواهد شد. این گوشی در بيست‌و‌هفتم اکتبر، با قیمت 299 دلار برای شبکه Verizon به بازار خواهد آمد!



16 / 9برچسب:, :: 11 ::  نويسنده : BlackHats

با ارائه پیکره بندی 2011 توسط اینتل که آخرین و قوی ترین سوکت این شرکت تاکنون است تلاطمی در دریای دیجیتال که این روز ها به سمت آرامش و سکون پیش می رفت به وجود آمده و طوفانی از نوآوری و جنب و جوش را در میان شرکت های تولید کننده قطعات سخت افزاری و به خصوص تولید کنندگان مادربرد، به راه انداخته است. گیگابایت به محض ارائه این پیکره بندی چهار محصول X79 خود را به دنیا معرفی کرد که بر اساس این چیپ ست و پشتیبانی از پردازنده های جدید طراحی شده اند، در این میان تنها این که سخت افزار ها به روز شده باشند کاربران را قادر نمی سازد تا کارایی خود را افزایش دهند در این میان طراحی ها هم باید به طور اساسی تغییر کنند تا بستری مناسب را برای همه کاربران برای دریافت بیشترین کارایی از سیستم فراهم آورند. گیگابایت با ارائه چهار مدل جدید که همگی به طراحی جدید این شرکت مجهز هستند این تغییر را ارائه کرده است. از آن جایی که این شرکت همیشه به عنوان یکی از کمپانی های نوآور و خلاق در دنیای رایانه ها شناخته شده این بار هم با مجهز کردن محصولاتش به فن آوری های خاص خودش انتظارات کاربران را مد نظر قرار داده که در این نوشتار به بررسی یکی از این امکانات می پردازیم.

3D Power گیگابایت ابزاری کاملا سه بعدی با رابط کاربری است که نظیرش تا به حال کمتر دیده شده و بسیار کاربر پسند است و کار کردن با آن بسیار ساده است و نیاز به مهارت خاصی ندارد. این نرم افزار که از این به بعد برای تمامی مادربرد های سری X79 این شرکت در نظر گرفته خواهد شد را می توان به عنوان اولین نرم افزار با عملکرد کاملا واقعی و نتیجه بخش در ایجاد تنظیمات مرتبط با فرکانس های عملکردی، دانست. این ابزار به شکل یک مکعب سه بعدی به نمایش در می آید که در هر وجه آن یکی از سه عامل اساسی در کنترل سیستم و کارایی یعنی ولتاژ، فرکانس و فاز خود نمایی می کند. با طراحی جدید که در آن توان رسانی کاملا به طور دیجیتال و هوشمند در مادربردها انجام خواهد شد اتلاف توان به حداقل خواهد رسید و دما و پایداری دیگر از مشکلات کاربران نخواهند بود. گیگابایت در طراحی جدید خود یک توان رسانی سه سویه را در نظر گرفته که از یک سو توان رسانی بهینه را به پردازنده ارائه می کند و از طرفی به حافظه ها به طور مجزا می نگرد و آنها را به دو بخش تقسیم می کند، تا توان رسانی کاملا حساب شده و دقیق را برای هر بخش به ارمغان بیاورد. حین عمل با این نرم افزار با باز کردن بخش تنظیمات ولتاژ به یک پنجره سه صفحه ای می رسیم که در آن ها می توان تنظیماتی همچون محافظت در برابر ولتاژ اضافی(OVP، توربو ولتاژ، که خود دارای چهار حالت پیش فرض(Standard، Fast، ، Turbo، Extreme است و میزان سازی خط بار گذاری را اعمال کرد که تاثیری غیر قابل انکار در زمان پاسخگویی حافظه خواهد داشت همچنین از ایجاد Vdroop هم جلوگیری خواهد شد و کاربر قادر است با افزایش ولتاژ به جای افزایش جریان، به ولتاژ مناسبی دست یابد.

  

در وجه دیگر این مکعب به تنظیمات فاز می رسیم که با استفاده از آنها کاربر قادر خواهد بود تا فاز پردازنده را از کارایی سبک تا کارایی بسیار بالا با 6 حالت پیش فرض و از قبل تعیین شده تنظیم کند و در زمان نیاز سیستم توان بیشتری را در اختیار پردازنده و حافظه ها قرار دهد همچنین در این بخش با فعال ساختن ایمنی در برابر جریان اضافی(OCP) می توان از امنیت کامل سیستم اطمینان پیدا کرد. در وجه دیگر این مکعب به تنظیمات فرکانس می رسیم که از طریق آن قادر خواهید بود تا بازه بالاترین و پایین ترین حد فرکانس PWM را تعیین کنید و به تنظیمات فرکانس PWM پردازنده، VTG، IMC، DRAM دسترسی خواهید یافت. تمامی این تنظیمات پیچیده و دشوار به سادگی توسط این ابزار هوشمند در اختیار کاربران قرار گرفته و نکته ای که این نرم افزار را به محصولی متمایز از هم نوعانش تبدیل می کند این است که تمامی تنظیمات اعمال شده در فرکانس ها در حالت عملکرد سیستم بدون نیاز به راه اندازی مجدد آن قابل اعمال است و در محیط سیستم عامل اجرا خواهد شد.

در مجموع این ابزار ارائه شده توسط گیگابایت درهای جدیدی را به روی کاربران برای در دست گرفتن کامل اختیار رایانه خود می گشاید و می توان آن را ارمغان انقلاب X79 ها دانست.

منبع: avajang.com



16 / 9برچسب:, :: 11 ::  نويسنده : BlackHats
در مورد وسایل الکترونیکی همراه تنها چند مورد مهم و موثر وجود دارد که می تواند دنیای این وسایل را متحول کند، شاید مهمترین مورد باتری باشد. باتری هایی که انرژی بیشتری دارند برای کارکرد طولانی تر گجت ها، گوشی ها و نوت بوک ها بسیار مهم هستند. چگالی بیشتر انرژی یک اثر دیگر هم دارد و آن در مورد خودروهای الکتریکی است که دارای باتری هستند، باتری با چگالی انرژی بالاتر به معنی کارکرد طولانی تر و پیمودن مسافت بیشتر است.

محققین در KIT (مخفف Karlsruhe Institue of Technology یا موسسه تکنولوژی کارلسروهه) تواتسند باتری جدیدی طراحی کنند که ظرفیت ذخیره سازی انرژی را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

 

محققیق KIT روشی در طراحی و ساخت باتری های قابل شارژ ابداع کردند که نیازی به استفاده از عنصر لیتیوم ندارد، ظرفیت این باتری نسبت به باتری های متداول بسیار بیشتر است. این باتری ها با استفاده از فلوراید و انتقال آنیون ها بین الکترودها کار می کنند. با توجه به اینکه عنصر لیتیوم در این باتری ها استفاده نشده از نظر ایمنی نیز بهتر هستند.

 

این طرح به دو صورت در باتری ها قابل استفاده است. فلوراید فلز که می توان آن را به عنوان ماده ی مبدل روی باتری لیتیوم-یون به کار برد و روش دیگر این است که باتری هایی جدید بدون استفاده از لیتیوم طراحی و تولید کرد. با استفاده از ماده ی الکترولیتی که شامل یون های فلوراید باشد می توان باتری هایی با وزن کمتر و مقدار انرژی بیشتر نسبت به باتری های معمولی تولید کرد. مسئولیت شارژ در این باتری ها بر عهده ی آنیون های فلوراید است که بین الکترودها حرکت می کنند، کاری که قبلا بر عهده ی کاتیون های لیتیوم بود.

 

دکتر Fichtner در این باره می گوید: “با توجه به اینکه به ازای هر اتم فلز چندین الکترون قابل انتقال است، این طرح امکان طراحی و ساخت باتری هایی با چگالی انرژی بسیار بالا را به ما می دهد، تا ۱۰ برابر بیشتر از باتری های معمولی لیتیوم-یون”.

 

محققین در حال حاضر در حال بهینه سازی و تحقیقات بیشتر روی این طرح هستند. هدف این است که مقدار ظرفیت اولیه ی باتری و همچنین دوام آن با شارژ و خالی شدن مجدد در دراز مدت، بیشتر شود.

منبع: gooyaIT



16 / 9برچسب:, :: 11 ::  نويسنده : BlackHats

 

نوکیا ۷۰۱ یک گوشی هوشمند خوش‌فرم، باریک و سبک است که روشن‌ترین صفحه‌نمایش را در میان تمام تلفن‌های همراه جهان دارد. این صفحه‌نمایش ۳٫۵ اینچ ClearBlack display برای استفاده در فضای بسته و باز بی‌نظیر است. علاوه بر این، نوکیا ۷۰۱ از فناوری حذف نویز برای ایجاد شفاف‌ترین کیفیت صدا برخوردار است و مانند دیگر گوشی‌های هوشمند جدید، به فناوری اشتراک و اتصال NFC با یک ضربه مجهز است که با کمک آن محتوای تلفن همراه به اشتراک گذاشته می‌شود و به نظر می‌رسد به‌طور بی‌سیم به هدفون‌ها و بلندگوهای NFC منتقل شده و پخش ‌شود.

گوشی هوشمند نوکیا ۷۰۱ که بر پایه طراحی نوکیا C7 پرطرفدار ساخته شده است، پردازنده یک گیگاهرتز، دوربین ۸ مگاپیکسل با فوکوس کامل، فلاش LED دوتایی، دوبرابر بزرگنمایی دیجیتال، دوربین دوم برای تماس‌های تصویری و ضبط ویدیویی HD دارد. این گوشی از ۸ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است که با کارت microSD تا ۳۲ گیگابایت ارتقا می‌یابد.



16 / 9برچسب:, :: 11 ::  نويسنده : BlackHats

شرکت سونی سری جدید لپ تاپ های VAIO S را معرفی کرد . این سری دارای صفحه نمایش ۱۵٫۵ اینچ HD با وضوح ۱۰۸۰p میباشد . این لپ تاپ دارای طراحی باریک و سبک به همراه یک باتری اختیاری به منظور افزایش عمر باتری تا ۱۲ ساعت است . ضخامت این مدل زیر ۱ اینچ بوده و در دو رنگ مشکی و نقره ای پلاتین وارد بازار خواهد شد . طراحی این مدل نیز با مواد آلومینیومی و منیزیمی صورت گرفته تا وزن دستگاه تنها ۴٫۴ پوند ( حدود ۲ کیلوگرم ) باشد که نسبتا سبک به حساب می آید . کیبرد نیز دارای نور پس زمینه و همچنین پد عددی ۱۰ کلیدیست .

 

اما در قسمت پردازنده ، نسل دوم پردازنده های قدرتمند Core i7 شرکت اینتل به چشم میخورد که میتواند پاسخگوی حجم سنگینی از عملیات پردازشی باشد . هارددیسک SSD با گنجایش ۱ ترابایت و پشتبانی از فناوری چهار RAID 0 کاملا میتوانید نیازهای شما در ذخیره انواع فایل های صوتی و تصویری را برطرف کند .

 

هنگامی که به سراغ کارت گرافیکی این مدل میرویم با یک کارت گرافیکی محصول شرکت AMD روبرو خواهیم شد . AMD Radeon HD 6630 که بازدهی عالی در زمینه HD خواهد داشت . پشتیبانی از DirectX 11 نیز بازی خورها را خوشحال خواهد کرد . به منظور به حداکثر رساندن عمر باتری در هنگامی که عملیات گرافیکی سنگینی در حال اجرا نباشد ، دستگاه به کارت گرافیک Intel HD سوئیچ خواهد کرد .

 

در این مدل همچنین یک درایو بلو-ری و یک وبکم HD نیز تعبیه شده است .

 

عرضه سری جدید VAIO S 15.5 اینچ ، از ماه اکتبر در وبسایت شرکت سونی و با قیمت حدود ۱۰۰۰ دلار آغاز خواهد شد ( باتری اضافی قیمتی در حدود ۱۵۰ دلار خواهد داشت ) . عرضه مدل VAIO S 13.3 اینچ ، به همراه نسل دوم پردازنده های Core شرکت اینتل نیز از همان ماه اکتبر آغاز میشود



هزاران مشتری از سراسر جهان دارم که من را برای شکستن قفل ها و رمزهای اطلاعاتی استخدام می کنند که همگی اینها اندورفین خون من را بالا می برند و من عاشق این هیجان اضافی هستم.

 

به گزارش خبرآنلاین، «کوین میتنیک» یکی از مشهورترین هکرهای جهان است که اولین بار در سن 12 سالگی به نبوغ خود در دستکاری و نفوذ به سیستم های الکترونیک پی می‌برد و از همین استعداد برای دخالت در کار یک راننده اتوبوس استفاده می کند. او برای اولین بار در آمریکا به صورت رایگان سوار اتوبوس می شود و راهی پیدا می کند که با کارت های خودش درهای اتوبوس را باز کند و...این داستان برای اولین بار در کتاب خاطرات این هکر ذکر شده است که خود میتنیک در این کتاب با عنوان «روح در سیم‌ها» داستان خودش به عنوان هکری روایت می کند که بیشتر از همه به دنبالش بوده اند.

او داستان اتوبوس را حادثه ای اتفاقی عنوان می کند که جرقه ای برای شروع شغل حرفه ای به عنوان هک کننده شبکه های تلفن و شرکت های اطلاعاتی بود ولی هرچند او از هک کردن در جای جای کتابش به عنوان یک شغل حرفه ای یاد می کند ولی چیزی که در دستگیری های متعدد و بازجویی های پلیس نگفته بود را در کتابش می نویسد و اعتراف می کند که «هیچ کدام از این کارها را برای پول نمی کرده است».

او در کتابش و در مصاحبه با خبرنگاران می گوید هیچ علاقه ای به قدرت و ثروت ندارد. وی در کتاب نوشته است: «انگیزه من برای هک کردن هر چیزی است به غیر از پول و در حقیقت من از هک کردن بیشتر به دنبال هیجان و از همه مهمتر رسیدن به دانش و اطلاعات بیشتر بودم و تنها می خواستم هرچیزی که وجود دارد را یاد بگیرم.»

به عبارت دیگر بر اساس نوشته های میتنیک می توان به این نتیجه رسید که جادوگری در کامپیوتر نقش مهمی در داستان زندگی آقای هکر بازی می کند. ولی چیزی که از همه این موضوعات در زندگی میتنیک مهم‌تر به نظر می رسد نکته‌ای است که مهندسی اجتماعی نام دارد و در اصل بازی اطلاعات است. میتنیک می گوید وقتی مثل یک کلمه رمز چیزی را بدانید و کسی درباره آن اطلاعاتی نداشته باشد خود این مطلب در نوع خود جذاب است ولی وقتی بخواهید از این امر سوءاستفاده کنید نمی توانید ادعا کنید که به سمت کسب آگاهی و دانش می روید.

«وقتی شما قدرت این را داشته باشید که کسی را مجبور به کاری کنید در نوع خود احساس قدرت به شما می دهد ولی من در زندگی ام چنین حسی را امتحان نکردم...» با این حال در کتاب و از روی داستان های زندگی اش می توان به خوبی فهمید که بارها و بارها این کار را انجام داده است و حتی به بدنامی خانواده اش نیز منجر شده است. ولی با وجود این نمی توانست از هک کردن دست بکشد. او هک کردن را شبیه یک اعتیاد می‌داند که بدون توجه به مسئله خاصی عاشق این کار بوده است...

این روزها میتنیک هنوز هم کار هک کردن را دنبال می‌کند ولی کاری به شرکت های رسمی و دولتی ندارد. او می گوید هزاران مشتری از سراسر جهان دارم که من را برای شکستن قفل ها و رمزهای اطلاعاتی استخدام می کنند که همگی اینها اندورفین خون من را بالا می برند و من عاشق این هیجان اضافی هستم.

   



10 / 9برچسب:, :: 12 ::  نويسنده : BlackHats

 

 

دانشمندان در تازه‌ترين تحقيقات در خصوص ويژگي هاي آب به اين نتيجه رسيده‌اند كه مولكول هاي آب داراي خواصي بيش از آنچه كه در تراز تركيب هاي متعارف شيميايي آشكار مي‌شود ، هستند.

 


برپايه اين تحقيقات، جنبه‌هاي كوانتومي آب در كنار ديگر ويژگيهاي آن، موجب شده تا اين ماده ظهور حيات را امكان پذير كند.

بسياري از جنبه‌هاي عجيب و غيرمتعارف آب در گذشته براي محققان شناخته شده بود. براي مثال، اين نكته كه آب در حالت منجمد برخلاف بسياري ديگر از مواد شيميايي به عوض آنكه از چگالي بيشتري برخوردار شود، وزن مخصوص كمتري پيدا مي‌كند.

همين نكته از جمله علل مهمي است كه سبب مي‌شود در سرما و يخبندانهاي شديد، آبهاي عميق‌تر به صورت سيال باقي بمانند و به موجوداتي كه در آن هستند اجازه دهند به زندگي ادامه دهند.

به همين ترتيب اينرسي زياد آب براي گرم شدن، اين امكان را بوجود آورده كه اقيانوسها به مكانهايي تبديل شوند كه در برابر تغييرات ناگهاني آب و هوا مقاومت مي‌كنند و به جانداراني كه در آنها هستند فرصت كافي مي‌دهند تا خود را با محيط منطبق سازند.

اما فرمول ساده شيميايي آب كه از تركيب دو اتم هيدروژن و يك اتم اكسيژن درست شده نمي‌تواند اين خواص شگفت انگيز را توضيح دهد.

دانشمندان اخيرا دريافته‌اند آنچه كه خاصيت انعطاف شگفت‌انگيز به مولكول آب مي‌دهد، حالتهاي گوناگون پيوند ميان دو اتم هيدروژن آن با اتمهاي هيدروژن مواد ديگر در تراز كوانتومي است.

اين خاصيت امكان مي‌دهد اين اتمها در همان حال كه براحتي با اتمهاي مولكولهاي ديگر تركيب مي‌شوند و بنابراين مولكول اب را به اين مولكولها متصل مي‌سازند، از اين مولكولها جدا شوند.

به اين ترتيب در درون مولكولهاي آب غوغايي از نظم و بي‌نظمي برپاست و دائما ساختارهاي تازه‌اي در آنها شكل مي‌گيرد و همين امر موجب مي‌شود كه آب حدود يك دوجين خواص غير متعارف به خود گيرد.

هرچند همه پيوندهاي شيميايي كه ميان اتمها و مولكولهاي مواد مختلف برقرار مي‌شود در نهايت متكي به خواص كوانتومي است، اما در مورد پيوند اتمهاي هيدروژن در آب خاصيت كوانتومي مورد بحث به نوبه خود در زمره عجيب ترين پديده‌هاي كوانتومي است. به اين خاصيت "نوسان حول نقطه صفر" ‪ zero-point vibration‬نام داده‌اند.

يكي از نتايج اصل عدم قطعيت هايزنبرگ آنست كه حتي اگر كل كيهان به دماي صفر مطلق برسد كه در آن همه اتمها و مولكولها از حركت باز مي‌ايستند، بازهم نوسانات كوانتومي موجب مي‌شود كه از ميان فضاي تهي ناگهان انرژي توليد شود.

اين نوسانات نقطه صفر در مورد آب سبب مي‌شوند تا پيوند ميان اتمهاي هيدروژن آب و اتمهاي اكسيژن ان از انعطاف زيادي برخوردار شود و در نتيجه اين اتمها براحتي بتوانند به اتمها و مولكولهاي مواد ديگر متصل شوند و همين امر موجب تداوم بقا در زمين مي‌شود.

"فليكس فرانك" از دانشگاه كيمبريج نشان داده زماني كه برخي از مولكولهاي آب هيدروژن خود را با نوع سنگين‌تر موسوم به دوتريوم عوض مي‌كنند، سيالي توليد مي‌شود كه از هر حيث نظير آب است اما برخلاف آب سمي است و تنها برخي ارگانيزمهاي بسيار ريز در آن زنده مي‌مانند.

محققان ديگر سرگرم تحقيق اين نكته هستند كه محصول اثر نوسانات نقطه صفر در مورد واكنش آب با مولكولهاي آلي مانند دي.ان.آ و پروتئين و سلولها است.

نكته حيرت‌انگيزي كه در اين بررسيها روشن شده آن است كه هيچ يك از اين مولكولهاي متنوع و پرقدرت نمي‌توانند در غياب آب توانائيهاي خود را آشكار كنند. در غياب آب هرچه هست شيمي است. يك قطره اب موجب ظهور بيولوژي مي‌شود.

برخي از جالب‌ترين شواهد در اين زمينه در مورد نحوه عمل پروتئينها بدست آمده كه انواع و اقسام كارها را در بدن انجام مي‌دهند - از مبارزه با ميكربها گرفته تا ساختن سلولها و تا تسهيل فعالييت بخشهاي ديگر.

نحوه عمل صحيح پروتئينها تا حد زيادي به شكل فيزيكي صحيح آنها بستگي دارد و دانشمندان دريافته‌اند كه مولكولهاي آب در اين زمينه نقش اساسي بازي مي‌كنند.

در ژانويه امسال، دو محقق آلماني نقش مولكول آب در مورد پروتئيني موسوم به "باكتريورودوسپين" ‪ "Baceriorhodospin‬را كشف كردند كه در ديواره سلول بيروني بدن ارگانيزمهاي ابتدايي جاي دارد.

اين پروتئين نوعي فرايند ساده فتو سنتز را انجام مي‌دهد و نور را به انرژي شيميايي تبديل مي‌كند.

در گذشته محققان تصور مي‌كردند كه اين پروتئين با استفاده از فوتونهاي نور پروتونها را در داخل سلول به حركت در مي‌اورد. يعني نظير يك باتري عمل مي كند.

يك منبع واضح براي پروتونها نيز اتمهاي هيدروژن آب است كه پروتئين آنها را به خود جذب مي‌كند. اما هيچ كس نمي‌دانست كه درون پروتئين مولكول اب چگونه زمينه عمل باتري شيميايي را آماده مي‌كند.

دو محقق آلماني با با تاباندن نور مادون قرمز به پروتئين مشاهده كردند به محض تابش فوتونهاي نور شكل پروتئين تغيير مي‌كند و اين امر موجب جدا شدن پروتونهاي اتم هيدروژن مي‌شود و منشا همه اين فعالييتها نيز همان خاصيت كوانتومي نوسان نقطه صفر است.

محققان همچنين دريافته‌اند كه اتمهاي هيدروژن آب در مورد مولكول دي.ان.

آ كه سنگ زيربناي حيات است نيز فعاليتهاي شگفت‌انگيزي انجام مي‌دهند.

در تحقيقات اخير روشن شده كه مولكولهاي آب در نزديك زوج پايه‌هاي مولكول دي.ان.آ با كندي بيشتري حركت مي‌كنند و حول برخي از زوج پايه‌ها بيشتر از بقيه به چرخش درمي‌ايند.

مدلهاي شبيه‌سازي شده كامپيوتري نشان مي‌دهد مولكولهاي آب با استفاده از نيروي الكتروستاتيك خود به پروتئينها درباره ميزان رطوبت مولكول دي.ان آ. اطلاع‌رساني مي‌كنند و پيشاپيش به انها نقايص احتمالي مولكول دي.ان.آ را خبر مي‌دهند.

به اين ترتيب پروتئينها با دريافت اين پيامها به سراغ بخشهايي از مولكول دي.ان.آ مي‌روند كه فاقد نقص هستند.

اما "راستوم روي" ‪ Rustum Roy‬دانشمند متخصص خواص مواد در دانشگاه پنسيلوانيا از اين هم فراتر رفته و به دانشمندان توصيه مي‌كند كه در ديدگاه خود در خصوص خواص آب تجديد نظر اساسي به عمل آورند.

به اعتقاد اين محقق دانشمندان در گذشته بيش از حد از ديدگاه علم شيمي به اب نگريسته‌اند در حاليكه ساده‌انگارانه است اگر تصور شود تركيبات شيميايي هستند كه همه چيز را تعيين مي‌كنند.

اين دانشمند معتقد است آنچه كه در دو دهه گذشته در مورد آب ادعا شد اما هيچگاه به طور علمي محقق نگرديد، يعني اين امر كه مولكولهاي آب داراي " حافظه " هستند و اطلاعات را در خود نگاه داشته و آنها را "به خاطر مي‌سپارند " كاملا امكان‌پذير است به شرط آنكه از ديدگاهي غير از منظر شيمي به خواص آب نظر شود.

به گفته اين محقق، خاصيت دارا بودن حافظه كه به آن "اپي تكسي" ‪ epitaxy‬نام داده‌اند در بسياري از مواد وجود دارد.

ماده‌اي كه اين خاصيت را دارد مي‌تواند از ساختار اتمي يك ماده به عنوان مدل براي ايجاد همين ساختار در مواد ديگر استفاده كند.

به اعتقاد روي، آب داراي چنين خاصيتي است. از جمله مواردي كه مي‌توان اين اثر را در آب مشاهده كرد، رشد ساختارهاي بلوري يخ روي يك سطح از جنس يد نقره است. بلورهاي يخ شكل ساختار يد نقره را كه روي آن سوارند به خود مي گيرند اما در اين فرايند هيچ نوع فعل و انفعال شيميايي انجام نمي‌شود.

روي بر اين باور است كه فرايند تكان دادن و مخلوط كردن آب با مواد ديگر نيز از همين نوع خاصيت حافطه داشتن آب است.

به اعتقاد اين محقق با انجام پژوهشهاي بيشتر شايد حتي بتوان براي روش "هوميو پاتي" نيز برخي زمينه‌هاي علمي بدست اورد.

هرچند بسياري از محققان با اثرات مورد ادعاي هوميو پاتي موافق نيستند اما آنچه كه مسلم است اين است كه توجه به رازهاي شگفت آب، به نحو روز افزوني به حوزه علاقه شمار هر چه بيشتري از پژوهشگران تبديل مي‌شود.

 منبع: http://www.irna.ir/fa/news/view/line-12/8501205192163017.htm



9 / 9برچسب:, :: 16 ::  نويسنده : BlackHats

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرشمادوست عزيز چيه؟



7 / 9برچسب:, :: 21 ::  نويسنده : BlackHats

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اگه خوشت اومدنظريادت نره رفيق!!!!!!!!!!

 

 

 

 

 

 



6 / 9برچسب:, :: 21 ::  نويسنده : BlackHats

 

گوشی های تلفن همراه ، هر روز به یه امکان جدید مجهز میشن . یه زمانی چراغ قوه و رادیو و یه روز هم ماشین حساب و دوربین . این روند تا به امروز که متوقف نشده و به همین خاطر هم همیشه باید منتظر یه خبر تازه درباره امکانات جدید گوشی ها باشیم . یکی از امکاناتی که تازگیا به بعضی از گوشی های تلفن همراه اضافه شده ، قابلیتیه به اسم NFC .


 


 


 

NFC (Near Field Communication) یا فناوری ارتباط میدان نزدیک ، یه فناوری ارتباطی بی سیمه که به دستگاه های الکترونیکی اجازه میده که تو فاصله های کم ، در حد چند سانتیمتر ، با هم ارتباط برقرار کنن و اطلاعات رو بین خودشون رد و بدل کنن .
شاید شما هم مثل من ، با شنیدن این تعریف ، اولین مطلبی که به ذهنتون رسیده باشه ، این بوده که پس NFC باید یه چیزی شبیه بلوتوث باشه . اما عجله نکنید . NFC هم از لحاظ نحوه عملکرد ، هم از لحاظ کاربردهاش ، با بلوتوث فرق داره .
یکی از مهمترین تفاوتهای NFC با بلوتوث ، نیاز به عامل انسانیه . خیلی از شماها ، از بلوتوث استفاده کردید . مثلاً وقتی بخواید با بلوتوث یه فایل رو برای دوستتون بفرستید ، لازمه که اول گوشی دوستتون رو پیدا کنید ، بعد درخواست ارسال فایل رو بدید ، دوستتون درخواست شما رو تایید کنه و ادامه کار . اما NFC میتونه بدون اینها هم کار کنه . کافیه دو تا دستگاه مجهز به NFC به هم نزدیک بشن تا عملیات مورد نظر انجام بشه . بنابراین اگه بخوایم از لحاظ عملکردی ، مشابهی برای NFC پیدا کنیم ، بهتره به عملکرد کارتهای اعتباری غیرتماسی که تو مترو و اتوبوس ها ازش استفاده میشه اشاره کنیم .
نحوه عملکرد NFC و تفاوت اون با بلوتوث رو دیدیم . اما بد نیست یه ذره فنی تر بشیم و ببینیم ارتباطی که با استفاده از فناوری NFC برقرار میشه ، چه مشخصاتی داره .
NFC در سال 1384 توسط محققان یه شرکت مطرح فنلاندی ، معرفی شد . ارتباطی که با استفاده از NFC برقرار میشه ، یه ارتباط رمزگذاری شده س که برای برقرار شدن این ارتباط ، باید فاصله دو تا دستگاه ، کمتر از 4 سانتیمتر باشه . این ارتباط در فرکانس سیزده و پنجاه شش مگاهرتز برقرار میشه و میتونه اطلاعات رو با سرعت متوسط 424 کیلوبیت بر ثانیه منتقل کنه . این یکی دیگه از تفاوتهای NFC با بلوتوثه . تو برنامه های گذشته اشاره کردیم که سرعت انتقال اطلاعات تو بلوتوث نسخه دو و یک ، در حدود دو و یک مگابیت بر ثانیه س . یعنی NFC تقریباً پنج برابر از بلوتوث کند تره . اما این رو نباید به عنوان یه ضعف تلقی کرد . چرا که NFC بر خلاف بلوتوث ، اول راهه و احتمالاً تو نسخه های بعدیش ، شاهد بهبود مشخصات و کاراییش خواهیم بود . از اونجا که استاندارد NFC با استاندارد فناوری RFID سازگاره ، بنابراین دستگاهی که به این فناوری مجهز باشه ، علاوه بر امکان برقراری ارتباط با دستگاه های مشابه ، میتونه با کارتها و کارت خوانهای دیگه ای هم که بر اساس RFID کار میکنن ، ارتباط برقرار کنه .
گفتیم که NFC میتونه با هر ابزاری که از فناوری RFID استفاده میکنه ، کار کنه . این یکی از اصلی ترین دلایلیه که به ما اطمینان میده که  NFCدر آینده جای خودش رو باز میکنه و روز به روز شاهد افزایش کاربرد این فناوری خواهیم بود . بهتره چند تا از این کاربردها رو با هم ببینیم .
یکی از کاربردهای NFC که در حال حاضر شرکتهای زیادی مشغول کار کردن بر روی اون هستن ، پرداخت الکترونیک یا کیف پوله . با عملیاتی شدن این فناوری ، وقتی برای خرید به جایی مراجعه می کنید ، دیگه لازم نیست تا وجه خریدتون رو از طریق کشیدن کارت داخل دستگاه کارت خوان پرداخت کنید . می تونید تلفن همراهتون رو نزدیک دستگاه کارت خوان ببرید .
یکی دیگه از کاربردهای NFC ، تو فروشگاه ها خواهد بود . کافیه شما تلفن همراهتون رو به هر کالایی که می خواید نزدیک کنید ، تا همه اطلاعات اون کالا رو روی LCD تلفنتون ببینید .
کاربردهایی از این دست ، کم نیستن . با گوشی تلفن همراه سوار مترو و اتوبوس بشید ، در اتاقتون یا ماشینتون رو باز کنید
اینها فقط چند نمونه ساده از کاربردهای NFC بودن . اما NFC فقط تو حوزه مسائل مالی کاربرد نداره . یه عنوان مثال ، مراقبتهای پزشکی و زیست محیطی ، یکی دیگه از کاربردهای NFC که همین الان هم تو بعضی از کشورها اجرایی شده .
بعد از زلزله شدید کشور هائیتی ، روی منبع های آب تجهیزاتی نصب شد که سلامت آب درون منبع رو بررسی میکرد . کسانی که قصد داشتن تا از آب داخل منبع استفاده کنن ، کافی بود تا تلفن همراهشون رو نزدیک منبع ببرن تا اطلاعات مربوطه رو ببینن و قبل از استفاده ، از سلامت آب داخل منبع مطمئن بشن .
شاید تو نگاه اول به دلیل شباهتی که NFC با فناوریهای مشابه مثل بلوتوث و RFID داره ، این فناوری چیز جدیدی به نظر نیاد ، اما مطمئناً تاثیر اون روی کارهای روزمره مثل رفت و آمد ، خرید ، اطلاع رسانی و امثال اون ، خیلی بیشتر از اونیه که الان فکرش رو می کنیم .



6 / 9برچسب:, :: 21 ::  نويسنده : BlackHats


تلفنهای همراه ویژه سالمندان
بعضی از رفتارهای انسانی هستن که تقریباً همه افراد خودشون رو ملزم به رعایت اونها میدونن . یکی از این رفتارهای پسندیده ، احترام به سالمندانه . این احترام و حفظ حرمت به شکلهای مختلفی می تونه نمود پیدا کنه . ساخت وسایل الکترونیکی خاص ، به نحوی که استفاده از اونها برای سالمندان راحت باشه ، یکی از این اشکاله .
اصلی ترین عامل رغبت تولید کنندگان به تولید یه محصول خاص رو شاید بشه تعداد مشتریهای بالقوه اون محصول دونست .

بر اساس آمار موجود جهانی ، در حال حاضر نزدیک به 600 میلیون نفر از مردم دنیا بیش از 65 سال سن دارن . اگه حتی از هر 5 نفر از این افراد ، یه نفر بخواد از تلفن همراه استفاده کنه ، باز هم بازار هدف بیش از 100 میلیون نفری اونقدر وسوسه کننده هست تا شرکتهای بزرگ رو به فکر تولید محصولاتی با کاربری خاص ، برای استفاده سالمندان بندازه . حتی اگه ساخت چنین محصولی سالها کار تحقیقاتی و مقدار بسیار زیادی هزینه ببره .
تو چنین موقعیتی ، اولین سوالی که به ذهن خطور میکنه ، اینه که یه تلفن همراه چه خصوصیاتی باید داشته باشه تا استفاده از اون برای سالمندان راحت باشه .
اکثر افراد در مواجه با این پرسش ، وجود کلیدهای درشت و متون بزرگ بر روی کلیدها و منوها رو به عنوان مشخصه ضروری برای این تلفنها ذکر میکنن . این مشخصات اگر چه به عنوان شروط لازم ، کاملاً درسته ، اما به هیچ عنوان کافی نیست . چرا که خیلی از تلفنهای معمولی هم چنین شرایطی رو دارن ، ولی باز هم سالمندان برای کار کردن با این تلفنها ، مشکلات زیادی رو پیش رو دارن .
برای اینکه یه تلفن همراه به حالتی ایده آل برای استفاده سالمندان در بیاد ، باید موارد خیلی زیادی در طراحی اون لحاظ بشه . این موارد دقیقاً از مشکلاتی که هر سالمندی میتونه باهاش مواجه باشه نشأت میگیرن .
اولین مورد ، همونطور که اشاره شد ، داشتن کلیدهای بزرگه . کلیدهای بزرگ با نوشته های درشت باعث میشه تا فرد سالمند بتونه به راحتی متون رو بخونه و حتی با وجود لرزش احتمالی دستها ، کلیدهای مد نظرش رو با درصد خطای پایینی فشار بده . کار دیگه ای که برای راحت تر دیدن متون روی صفحه نمایش تلفن انجام میشه ، استفاده از خطوط درشت و همینطور صفحه نمایشهای خاص با درخشندگی بالاست . جالبه بدونید که وقتی تلفنی با این مشخصات طراحی میشه ، مثل هر محصول دیگه ای نیاز به آزمایش عملی داره تا عیب و ایرادهای احتمالی اون محصول مشخص بشه . افرادی که مسئول آزمایش این تلفنها هستن ، عینکهای خاصی رو به چشم میزنن که این عینکها قدرت دید چشم رو تا حدود زیادی کم میکنه . همچنین دستکشهای ویژه ای برای این کار طراحی میشن تا قدرت مانور دستها هم کم بشه و اون آزادی و سرعت عمل دست یه فرد عادی رو نداشته باشن . این کارها صورت میگیره تا فرد آزمایش کننده شرایطی نزدیک به فرد استفاده کننده واقعی داشته باشه .
عارضه دیگه ای که انسان در سنین بالا ممکنه به اون دچار بشه ، ضعف شنواییه .
تلفنهای همراهی که برای استفاده سالمندان طراحی میشن ، صدا رو تقویت می کنن . این موضوع هم شامل صدای زنگ میشه و هم صدای طرف مقابل مکالمه . این موضوع اونقدر مهمه که میزان بلندی صدا ، یکی از فاکتورهای اصلی مقایسه این تلفنهاست . بعضی از تولید کننده ها هم دست به ابتکار زدن و تلفنهای تولیدیشون رو به گونه ای ساختن که امکان ارسال مستقیم صدا به سمعک رو داشته باشه .
فرد سالمند هر آن ممکنه مشکلی براش پیش بیاد و احتیاج به کمک داشته باشه . برای این موضوع هم باید فکری بشه .
یکی از خصوصیات مشترک تلفنهای همراه ویژه سالمندان ، داشتن کلیدهای ویژه مواقع اضطراریه . این کلیدها معمولاً به دو دسته کلیدهای ثابت و کلیدهای قابل برنامه ریزی تقسیم میشن . کلیدهای قابل برنامه ریزی کلیدهایی هستن که با فشردن اونها ارتباط تلفن فرد سالمند با نزدیکانش برقرار میشه . اما کلیدهای ثابت که معمولاً مواقع اضطراری تر به کار میان ، کاربرد مشخصی دارن که توسط کارخونه براشون تعریف شده . یکی از این کلیدها که معمولاً روی همه تلفنها دیده میشه ، کلیدیه که با فشردن اون آژیر بلندی به صدا در میاد تا اطرافیان رو متوجه اون فرد بکنه . تماس با پلیس و اورژانس نمونه های دیگه ای از کلیدهای ثابت اضطراری هستن . ترکیب کلیدهای تماس با پلیس و اورژانس با گیرنده GPS داخلی گوشی ، می تونه در شرایطی که فرد حتی امکان صحبت کردن هم نداشته باشه به کار بیاد و محل فرد رو هم به مراکز مرتبط اطلاع بده .
این مشخصات ، به همراه ویژگی های دیگه ای مثل وجود راهنمای کار تو تک تک منوها ، امکان زوم کردن و همینطور نرم افزاری با کاربری راحت و روان ، ویژگیهای مشترکی هستن که باعث میشن هر فردی که دارای ضعف بینایی ، شنوایی یا حرکتی باشه ، بتونه از تلفن همراه استفاده کنه .
اما موضوع به همینجا ختم نمیشه . در مورد افراد دیگه ای که ضعف های جسمانی بیشتری دارن و تکنولوژیهایی که به اونها کمک میکنه تا بتونن از وسایلی مثل تلفن همراه و کامپیوتر استفاده کنن ، تو برنامه های بعد بیشتر صحبت می کنیم .



 

بهترین راهکارهای کاربردی برای مطالعه



آمارها نشان داده که ذهن انسان در زمان های کوتاه و مکرر بسیار متمرکزتر از زمان های طولانی عمل می کند. بنابراین حتی اگر فقط ده دقیقه برای درس خواندن فرصت دارید، آن را به فواصل زمانی کوتاهتر تقسیم کنید. همچنین بهتر است پس از هر ده دقیقه درس خواندن به خودتان استراحت بدهید. از آنجا که مغز انسان به منظور ساخت پروتئین و تجدید نیرو به زمان نیازمند است، این روش کارایی بسیاری دارد. زمان استراحت به مغز فرصت جذب آموخته ها را می دهد، در مقابل درس خواندن برای مدت زمان طولانی نه تنها کسالت آور است بلکه باعث خستگی، ایجاد استرس و گیج شدن می شود، در نتیجه قدرت یادگیری را کاهش می دهد.

در این ایمیل چند نکته در رابطه با مطالعه مفید را پیش روی شما دوستان قرار می دهیم که امید است مورد استفاده قرار گیرد. لذا برای درس خواندن مفید لطفا توصیه های کاربردی زیر را بکار گیرید:

با خیالی آسوده استراحت کنید

اگر زمان بشما اجازه می دهد به منظور تجدید قوا، یک روز کامل را به استراحت بگذرانید. با این کار ممکن است احساس عذاب وجدان کنید و مرتبا با خود بگوئید: باید امروز را هم درس می خواندم و زمان گرانبهایی را که به استراحت تخصیص داده اید، با استرس سپری کنید. اما فراموش نکنید که در حالت استرس مغز اطلاعات جدید را جذب نمی کند. یک روز را به فراغت بگذرانید و احساس بدی از درس نخواندن خود نداشته باشید.


وضعیت جسمی خود را در نظر بگیرید

در زمانهایی که خسته، عصبانی، حواس پرت و شتاب زده هستید درس نخوانید. زمانی که مغز انسان در حالت آرامش است، مانند یک اسفنج اطلاعات را جذب می کند، برعکس زمانی که استرس دارید، تلاش شما برای یادگیری بی فایده است، زیرا در چنین حالتی مغز اطلاعات را دفع می کند. هیچگاه در زمانی که فکر شما به چیزهای دیگری مشغول است، خود را مجبور به درس خواندن و یادگیری نکنید، این کار چیزی جز اتلاف وقت نیست.


درس ها را در همان روز مرور کنید

زمانی که چیز جدیدی یاد می گیرید، سعی کنید در همان روز نکات مهمش را دوره کنید. با گذشت چند روز، برای یادآوری آن مطالب به تلاش بیشتری نیاز خواهید داشت. به هر حال یک مرور سریع در انتهای روز، باعث ماندگاری بیشتر در مغز و یادآوری آسانتر مطالب خواهد بود.


مرحله به مرحله پیش بروید

ممکن است باور نداشته باشید که همیشه از کل به جزء و از بزرگ به کوچک رسیدن، روش کارایی در امر یادگیری در سنین مختلف است. در زمان درس خواندن ابتدا سعی کنید یک درک کلی از مطلب داشته باشید سپس وارد جزئیات شوید، با این روش امکان موفقیت شما بیشتر می شود.


محیطی مناسب برای درس خواندن فراهم کنید

همیشه فراهم کردن محیط مناسب برای درس خواندن را در اولویت اول قرار دهید. به طور مثال اگر به سکوت احتیاج دارید، تمام سعی تان را برای ایجاد یک مکان دور از سر و صدا برای موفقیت در درس خواندن، به کار بگیرید.


میزان خستگی مغزتان را در نظر داشته باشید

کاملا طبیعی است که گاهی مغز انسان در اثر خستگی، مطالب را فراموش می کند. این امر هرگز بدان معنا نیست که شما آدم کودنی هستید. پس به جای عصبانی شدن، سعی کنید چنین حالتی را پیش بینی کنید و با آن کنار بیایید. تصور کنید که مغز شما لایه های اطلاعات را به ترتیب روی هم می چیند، با قرار گرفتن اطلاعات جدید در سطوح بالا، اطلاعات لایه های پایین تر کهنه شده و به آسانی قابل دسترس نخواهند بود، بنابراین به فراخوانی شما دیرتر جواب می دهند، مرور کردن تنها روش جلوگیری از چنین پیشامدی است.


با برنامه ریزی مناسب، درس خواندن را به عادت تبدیل کنید

 
عموما اگر ساعات مشخصی از روز را برای درس خواندن برنامه ریزی کنید، خیلی زود به آن عادت خواهید کرد. بدون تخصیص ساعات مشخصی از روز، ممکن است هیچگاه وقت درس خواندن پیش نیاید. یک روش مناسب برای این کار یادداشت کردن زمان در دفتر روزانه است، درست مثل اینکه از پزشک وقت گرفته اید، مثلا در دفتر یادداشت خود بنویسید : ۲ تا ۴ بعد از ظهر درس خواندن.

 

هدف داشته باشید

 
یکی از دلایل اصلی که باعث می شود افراد به اهداف خود نرسند این است که معمولا آنها را دست نیافتنی می پندارند. در صورتی که با برنامه ریزی و مدیریت صحییح می توان به کلیه اهداف خود دست یافت.
کافی است سعی کنید فرق بین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود را دریابید، اهداف بلند مدت را مانند یک رویا در ذهن بپرورانید و نگه دارید، در عین حال فعالیت های روزانه زندگی را به اهداف کوتاه مدت اختصاص دهید.

 

ناامیدی دشمن یادگیری است
 افرادی که دائما خود را به دلیل کندی در یادگیری سرزنش می کنند، حتی اگر پیشرفتی مناسب و قوه یادگیری بالایی داشته باشند، همواره در استرس به سر می برند. در مقابل افرادی که به خود و سرعت یادگیری شان اطمینان دارند، حتی اگر از هوش و استعداد کمتری نسبت به گروه قبل برخوردار باشند، نتیجه کارشان بهتر است، زیرا این افراد انرژی خود را صرف نگرانی و حساسیت های بی مورد نکرده، آهسته و پیوسته پیش می روند.
 


How toSucceed
چگونه موفق شویم



STUDY while others are sleeping

مطالعه کن وقتی که دیگران در خوابند


PLAN while others are playing

برنامه ریزی کن وقتی که دیگران مشغول بازی کردنند


DECIDE while others are delaying

تصمیم بگیر وقتی که دیگران مرددند


PREPARE while others aredaydreaming

خود را آماده کن وقتی که دیگران در خیال پردازیند


BEGIN while others areprocrastinating

شروع کن وقتی که دیگران در حال تعللند


WORK while others arewishing

کار کن وقتی که دیگران در حال دعا کردنند


SAVE while others arewasting

صرفه جویی کن وقتی که دیگران در حال تلف کردنند


LISTEN while othersare talking

گوش کن وقتی که دیگران در حال صحبت کردنند


SMILE while others arefrowning

 
لبخند بزن وقتی که دیگران خشمگینند

 

PERSIST while othersare quitting

 
پافشاری کن وقتی که دیگران در حال رها کردنند
 


4 / 9برچسب:, :: 10 ::  نويسنده : BlackHats

ادامه داره...



ادامه مطلب ...


3 / 9برچسب:, :: 19 ::  نويسنده : BlackHats

مترسک گفت ای گندم تو گواه باش مرا برای ترساندن آفریدند، اما من عاشق پرنده ای بودم که از گرسنگی مرد
 
راننده اسکناس مچاله را از من گرفت و پرسید: یک نفرید؟ مکثی کردم و بی حوصله گفتم: بله آقا، خیلی وقته!
 
برای آدم نابینا شیشه و الماس یکیه، اگه کسی قدرتو ندونست فکر نکن که تو شیشه ای، اون نابیناست
 
کبوترهای خانه بی قرارند، به شوقت لحظه ها را میشمارند، پرستوی دلم در حال کوچ است، جهان بی تو برایم هیچ و پوچ است
 
بین رویای شبانه جستجویت میکنم، ..... عشق منی هر لحظه بویت میکنم، من تمام غصه ها را قربانی یک تار مویت میکنم
 
آغوشت را باز کن تا لحظه های تنهایی را با تو دمساز کنم، تا در امواج نگاهت غوطه ورگردم! تا آشفته خیالم با تو آرامش گیرد
 
توی کلبه توی بیشه رو بخار پشت شیشه مینویسم تو عزیزی از گذشته تا همیشه
 
شاید فاصله ها بتوانند جسم ها و نگاهها را از هم دور کنند، ولی قدرت این را ندارند که قلب ها و یادها را از هم جدا کنند، همیشه به یادتم
 
یه روز میگیرمت و میبوسمت فوقش میرم جهنم، فوقش میشم ابلیس، بعد به خاطر اینکه یه ابلیس تو رو بوسیده توهم میایی جهنم اونجا پیدات میکنم دور از چشم خدا هرروز میبوسمت، وایی خدا چه بهشتی میشه جهنم
 
نمی بخشمت، ولی فراموشت میکنم! همیشه به همین سادگی از آدمای بی ارزش میگذرم
 
دست از سرم بردار برو / ندارم حوصله ی این حرفارو / همه یادگاریات بخوره تو سرت / نه خودتو میخوام نه دردسرت!
 
آنقدر مرا سرد کرد، از خودش.. از عشق.. که حالا به جای دلبستن یخ بسته ام، آهای!! روی احساسم پا نگذارید.. لیز میخورید
 
محبت به نامرد کردم بسی / محبت نشاید به هر ناکسی / تهی دستی و بی کسی درد نیست / که دردی چو دیدار نامرد نیست
 
اینکه هربار سرت با یکی گرم باشه دلیل بر ارزشت نیست! انقدر بی ارزشی که خیلی ها اندازه ی تو هستند
 
یکی را آرزو کردی و رفتی / برایش پرس و جو کردی و رفتی / تو هم تا آبرو از من گرفتی / مرا بی آبرو کردی و رفتی
 
حضورت در کنار من معجزه نبود، نبودنت هم فاجعه نیست، فردا روزی دیگری برای من خواهد بود بیشتر از این برایت اشک نخواهم ریخت
 
عجب جوش و خروشی بود عشقت / خراب باده نوشی بود عشقت / بهشتم را به سیبی داد بر باد / عجب آدم فروشی بود عشقت
 
آنقدر بیش این و آن از خوبی های نداشته اش گفتم که...
وقتی سراغش را میگیرند، شرم دارم بگویم تنهایم گذاشت
 
هيچ وقت شعار نداده ام، که به زور بايد لبخند زد! بعضي وقت ها بايد تا نهايت آرامش گريست، آن گاه است که تبسمي ميهمان لبانت مي شود که زيبا تر از رنگين کمان بعد از باران است
 
عشق مهماني مودب است که ورودش را با ضربه هاي قلب اعلام مي کند
 
عشق مثل آبه، مي توني توي دستات قايمش کني، اما آخرش يه روز دستتو وا مي کني مي بيني نيست! قطره قطره چکيده بي اينکه بفهمي.. فقط احساس مي کني کمي دستات نمناکن. اين همون رطوبت خاطره هاست که بر جاي مونده
 
سلام. خوش آمدي. هرچند خيلي دير شده. فقط قبل از وداع هميشگي، بيا اينجا مقابلم بنشين، مي خواهم يک دقيقه سکوت کنيم. به احترام تمام لحظه هايي که در انتظار پاسخ تو مردند
 
عشق مثل شاپرک مي مونه، اگه ولش کني ميره، اگه محکم بگيريش مي ميره
 
آينده خاطره ايست از ياد رفته که به ياد آمدنيست، گذشته خاطره ايست به ياد مانده که از ياد رفتنيست.. و حالا "زندگيست!"
 
سفر برايم هيچ چيز به جز دلتنگي ندارد. اما زماني به من آموخت براي بهتر ديدن عظمت و شکوه هر چيز بايد قدري از آن دور شد
 
مي دانم فردا استاد چشمانش را ريز خواهد کرد و با نگاهي خيره خواهد پرسيد: کجا بودي که درس نخواندي؟! چه طور به او بگويم که آخر، دل تو هم جايي در دنياست؟ 
اگر نهایت دوست داشتن در قطره هاى باران باشد. من دریاها را به تو تقدیم مى کنم.

.

.

.

تخته سیاه قلب من پر از نوشته های توست. نیمکت چوبی دلم واسه همیشه جای توست.

.

.

.

به خاطر تو یه قطره اشک توی دریا می اندازم و تا وقتی که نتونی پیداش کنی، دوستت دارم!

.

.

.

دوستان خوب خوشه های مرواریدند که داشتن آنها ثروت و دیدن آنها سراسر لذت است

.

.

.

دلتنگی یک روانی:

بی معرفت! حالا من گوشی ندارم، تو چرا اس ام اس نمی دی؟!

.

.

.

میدونی توی دنیا کی عشق منه؟ نه عزیزم! تو نیستی!

عشق من خداست چون گلی مثل تو بهم داده!

.

.

.

فدای رفیقی که روطاقچه ی دلش، گاهی قاب عکس ماروهم یه دستمالی می کشه

.

.

.

نگاه میکنم از غم به غم که بیشتر است

به خیسی چندانی که عازم سفر است

من از نگاه کلاغی که رفت فهمیدم

که سرنوشت درختان باغ من تبر است..

.

.

.

یاد سهراب بخیر آنکه تا لحظه خاموشی گفت:تو مرا یاد کنی یا نکنی من بیادت هستم!

.

.

.

`با`هیچ `با`ر`ا`نی`

`رد` `پا`یت `از`کو`چه` `ها`ى`

قلبم` پاک` `نمیشود`

.

.

.

دختری به کوروش کبیر گفت من عاشقت هستم.

کوروش گفت ؛ لیاقت شما برادر من است که از من زیباتر است

و پشت سر شما ایستاده. دخترک برگشت و دید کسی نیست.

کوروش گفت: اگر عاشق بودی پشت سرت را نگاه نمیکردی.

.

.

.

می بوسیمت سه تایی، من و غم و تنهایی/ امان از این جدایی، دلتنگتم خدایی!

.

.

.

تو اگر بی خبر از قلب پریشان منی / با همه بی خبری ، هم نفس و جان منی

.

.

.

باخیال توبه سر بردن اگر هست گناه، باخبرباش که من غرق گناهم هرشب

.

.

.

بین رویای شبانه جستجویت میکنم ،

نرگس عشق منی هر لحظه بویت میکنم

من تمام غصه ها را قربانی یک تار مویت میکنم.

.

.

.

در سکوتم تو همیشه حاضرى و من همیشه به یادت سرشار از سکوتم!

.

.

.

کبوترهاى خانه بى قرارند

به شوقت لحظه ها را مى شمارند

پرستوى دلم در حال کوچ است

جهان بى تو برایم هیچ و پوچ است

.

.

.

آرزو مى کنم فرو افتادن هر قطره باران، آمینى براى آرزوهاى قشنگت باشد!

.

.

.

سرگذشت غم هجران تو گفتم با شمع ، شمع آنقدر سوخت که از گفته پشیمانم کرد.

.

.

.

شادی بهانه ای برای زندگیست،تمامی لحظاتت سرشار از این بهانه

.

.

.

گاه گاهی که دلم تنگ و نگاهم ابری است ، کاش میشد که تو را میدیدم

.

.

.

باز باران بى ترانه

گریه هایم بى بهانه

مى خورد بر سقف قلبم

باورت شاید نباشد خسته است این قلب تنگم

.

.

.

چه شدکه فریب آن چشمان آهوانیت را خوردم؟

چه شد که طعم بودنت را باحس غریزیم چشیدم؟

 وانتظارت را چه تلخ… چه تلخ کشیدم!

.

.

.

نمی خواهم نبودنت از شمارش انگشتانم بیشتر شود؛

اما این روزها کاری از دستانم برنمی آید . . .

.

.

.

شبیه برگ پاییزم همیشه قسمت بادم؛ ز تو دورم ولى هرگز ، نخواهى رفت از یادم.

.

.

.

؟؟؟؟؟؟؟¿؟؟؟؟؟؟

اینا همه عاشق تو هستند اون که برات غش کرده منم.

.

.

.

شکسپیر میگه :

لحظه ای که به شدت احساس تنهایی میکنی مطمئـــن باش یکی دلتـنــگــتـه

.

.

.

هیچکس ساده تر از من به تو لبخند نزد من از این مردم نقاش بدم می آید

.

.

.

این حرفا چی بود پشت سرم زدی؟

مگه من چه بدی بهت کرده بودم؟

برات متاسفم.نمی بخشمت.خدافظ
..
..
..
..
..

 ”ستادایجاد ترس ودلهره چند ثانیه ای

.

.

.

نداشتن تو یعنى اینکه دیگرى تو را دارد.

نمیدانم نداشتنت سخت تر است یا تحمل اینکه دیگرى تو را داشته باشد!؟

.

.

.

حسادت نکن…!

 این که بعد از تو بغل گرفته ام

زانوی غم است!

.

.

.

مترسک گفت ای گندم تو گواه باش مرا برای ترساندن افریدند،

اما من عاشق پرنده ای بودم که از گرسنگی مرد

.

.

.

در مهربانی همچون باران باش که در ترنمش علف هرز و گل سرخ یکیست.

.

.

.

l—-l-
l      ‘.o
l      /l
l       JL
آویزون مرامتم !

.

.

.

دیدی غافـلگـیـرت کردم درست در لـحـظـه اى که بـه یـادم نـبـودى بــه یــادت بـودم!

.

.

.

زمستون از راه رسید……..سردت شد خبرم کن بیام برات بسوزم
 
 


3 / 9برچسب:, :: 19 ::  نويسنده : BlackHats

 

 

حرفهای سر بستهی یک زن و مرد ایرانی !

"نامه یک زن ایرانی به مرد هموطنش"



پیاده از کنارت گذشتم، گفتی: "قیمتت چنده خوشگله؟"

سواره از کنارت گذشتم، گفتی: "برو پشت ماشین لباسشویی بنشین!"

در صف نان، نوبتم را گرفتی چون صدایت بلندتر بود

در صف فروشگاه نوبتم را گرفتی چون قدت بلندتر بود

زیرباران منتظر تاکسی بودم، مرا هل دادی و خودت سوار شدی

در تاکسی خودت را به خواب زدی تا سر هر پیچ وزنت را بیندازی روی من

در اتوبوس خودت را به خواب زدی تا مجبور نشوی جایت را به من تعارف کنی

در سینما نیکی کریمی موقع زایمان فریاد کشید و تو پشت سر من بلندگفتی: "زهر مار!"

در خیابان دعوایت شد و تمام ناسزاهایت فحش خواهر و مادر بود

در پارک، به خاطر حضور تو نتوانستم پاهایم را دراز کنم

نتوانستم به استادیوم بیایم، چون تو شعارهای آب نکشیده میدادی

من باید پوشیده باشم تا تو دینت را حفظ کنی

مرا ارشاد می کنند تا تو ارشاد شوی!

تو ازدواج نکردی و به من گفتی زن گرفتن حماقت است

من ازدواج نکردم و به من گفتی ترشیده ام

عاشق که شدی مرا به زنجیر انحصارطلبی کشیدی

عاشق که شدم گفتی مادرت باید مرا بپسندد

من باید لباس هایت را بشویم و اطو بزنم تا به تو بگویند خوش تیپ

من باید غذا بپزم و به بچه ها برسم تا به تو بگویند آقای دکتر

وقتی گفتم پوشک بچه را عوض کن، گفتی بچه مال مادر است

وقتی خواستی طلاقم بدهی، گفتی بچه مال پدر است
نه دیگر من به حقوق خود واقفم، و برای گرفتن برابری در مقابل تو تا به انتها استوار و مستحکم ایستاده ام زیرا به هویت خود رسیده ام، به هیچ وجهی از حق خود نخواهم گذشت
من با تو برابرم، مرد
احتیاجی ندارم که تو در اتوبوس بایستی تا من بنشینم
احتیاجی ندارم که تو نان آور باشی
احتیاجی ندارم که تو حامی باشی
خودم آنقدر هستم که حامی خود و نان آورخود باشم
با تو شادم آری، اما بدون تو هم شادم!
من اندک اندک می آموزم که برای خوشبخت بودن نیازمند مردی که مرا دوست بدارد نیستم
من اندک اندک عزت نفس پایمال شده خود را باز پس می گیرم
به من بگو ترشیده، هرچه می خواهی بگو. اما افتخار همبستری و همگامی با مرا نخواهی یافت تا زمانی که به اندازه کافی فهمیده و باشعور نباشی
گذشت آن زمان که عمه ها و خاله هایم منتظر مردی بودند که آنها را بپسندد و در غیر اینصورت ترشیده می شدند و در خانه پدر مایه سرافکندگی بودند
امروز تو برای هم گامی با من
(و نه تصاحب من - که من تصاحب شدنی نیستم)باید لیاقت و شرافت و فروتنی خود را به اثبات برسانی
حقوقم را از تو باز پس خواهم گرفت. فرزندم را به تو نخواهم داد
خودم را نه به قیمت هزار سکه و یک جلد کلام الله که به هیچ قیمتی به تو نخواهم فروخت
روزگاری می رسد که می فهمی برای همگامی با من باید لایق باشی - و نیز خواهی فهمید همگام شدن با من به معنای تصاحب من یا تضمین ماندن من نخواهد بود
هرگاه مثل پدرانت با من رفتار کردی بی درنگ مرا از دست خواهی داد
ممکن است دوست و همراه تو شوم اما ملک تو نخواهم شد ...




و این هم جوابیه ای از "یک مرد ایرانی به زن هموطنش" :

پیاده از کنارم گذشتی و اخمت سهم نگاه مشتاق من بود و لبخندت نصیب آنکه سواره بود

سواره از کنارم گذشتی و مرا اصلاً ندیدی و کرشمه ات را
به آنی ارزانی دادی که قیمت ماشینش از خونبهای من بیشتر بود

در صف نان صدای لطیفت نانوای خسته را به وجد آورد و نوبتم را گرفتی
و بروی خودت هم نیاوردی

زیر باران خیلی قبل تر از تو منتظر تاکسی بودم اما ماشین که آمد
آب گل آلود را بر من پاشید و جلوی تو ایستاد

در تاکسی که نشستم آرزو کردم کنارم ننشینی تا اگر ماشین تکانی خورد
و به تو خوردم، حیوان خطابم نکنی در جواب عذرخواهیم

در اتوبوس بین ما نرده آهنی بود، جایم را اگر به تو تعارف میکردم
میگفتی یا دیوانه است یا مرض دارد

در سینما، دیدم که تهمینه میلانی تمام مردان را شیطان تصویر کرده،
کفرم درآمد، نیکی کریمی جیغ زد و گفتم زهرمار

دعوا که کردم، او که میدانست مادر و خواهرم را بیشتر از خودم دوست دارم
به آنها ناسزا گفت تا بیشتر بسوزم

آزادی ات را صاحبان قدرت گرفتند، همانان که از قدرت ثروت اندوختند
و تو که مدل ماشین پسرانشان را میدیدی دست و پایت شل میشد

من ازدواج نکردم چون تو چشم و همچشمی داشتی و به انگشتر
سه میلیونی نظر داشتی، تازه این فقط یک حلقه بود از زنجیر خواسته هایت

صفت ترشیده را اولین بار از خودت شنیدم، کوچکتر بودی
یادت هست میگفتی معلم ریاضیتان شوهر نکرده، گفتی ترشیده!

عاشق که شدم تلفنم را قطع میکردی و بهانه ات حضور میهمانهایتان بود

عاشق که شدی، فردا که مادر میشوی را ندیدی؟
دلت نمیخواهد همسر پسرت را بپسندی؟ تو و مادرم یکی هستید!

من باید اضافه کاری کنم تا تو در هر میهمانی لباسی جدید بپوشی تا به تو بگویند خوش تیپ

من باید شبها هم کار بکنم تا تو سفره ات رنگین باشد و به تو بگویند کدبانو

خسته از اضافه کاری برگشتم و گفتی پوشک بچه را عوض کن
چون من ناخنهایم را تازه لاک زده ام

وقتی خواستی طلاق بگیری، "گفتند" بچه مال پدر است! من نگفتم، همان دینی گفت که تو برایش از پس اندازمان سفره ابوالفضل می انداختی و یکهو خواب میدی که باید به حج بروی، آنهم در اوج گرفتاریمان

آری، اینچنین است خواهر من! رفتارهای زشت ما از پس هم می آیند
تو چنان کردی که خشم در دل من ها کاشتی و من ها شکستند و بسته به صبرشان دو فوج شدند
آنان که ضعیفتر بودند خرد شدند و خشمشان کینه شد و کینه شان عقده و در هر کوی و برزن و بازار از هر اندک قدرت خود نهایت سوء استفاده را کردند و بر تو تاختند
اما آنان که یا قویتر بودند یا از تو ها کمتر زخم خوردند، خشمشان هم کمتر بود و کینه هاشان نیز
اینان هنوز چشم امید دارند به وطن که بتواند و برآنند که نیک بمانند
خوشحالم حالا که میخواهی تغییر کنی
من هم برآنم که بهتر باشم و شادتر باشیم
در کنار هم، من و تو ای هموطن،
بدون هر نوع بغض و کینه و تبعیض جنسی
مایی بهتر برای فردا و آینده ای بهتر


 


 

 

 

این هفت شماره !



.
.
.
.

هفت شماره را میگیرم ...

(ایمان ، عشق ، محبت ، صداقت ، ایثار ، وفاداری ، عدل)

... بــــــــــــــــــــوق ...

شماره مورد نظر در شبكه زندگی انسانها موجود نمی باشد،
لطفا" مجددا" شماره گیری نفرمایید !

.
.
.
.

هفت شماره دیگر

(دوست ، یار ، همراه ، همراز ، همدل ، غمخوار ، راهنما )

... بــــــــــــــــــــوق ...

مشترك مورد نظر در دسترس نمی باشد !

.
.
.
.

باز هم هفت شماره دیگر

(خدا ، پروردگار ، حق ، رب ، خالق ، معبود ، یكتا)

... بــــــــــــــــــــوق ... بــــــــــــــــــــوق ...

... لطفا" پس از شنیدن صدای بوق پیغام خود را بگذارید

... بــــــــــــــــــــوق ...


سلام ... خدا
ی من !

اگر پیغاممو
دریافت کردین، لطفا" تماس بگیرید، فقط یكبار !

من خسته شدم از بس شماره گرفتم و هیچكس، هیچ جوابی نداد !

شماره تماس من :

(غرور ، نفرت ، حسادت ، حقارت ، حماقت ، حرص ، طمع)

منتظر تماس شما هستم . انسان !

.
.
.
.

خداوندا...

خداوندا تو میدانی که من دلواپس فردای خود هستم
مبادا گم کنم راه قشنگ آرزوها را
مبادا گم کنم اهداف زیبا را
مبادا جا بمانم از قطار موهبتهایت
مرا تنها تو نگذاری
که
من تنهاترین تنهام؛ انسانم

خدا گوید :

تو ای زیباتر از خورشید زیبایم
تو ای والاترین مهمان دنیایم
تو ا
ی انســــان !
بدان
همواره آغوش من باز است
شروع كن ...
یك قدم با تو
تمام گامهای مانده اش با من ...

 



3 / 9برچسب:, :: 11 ::  نويسنده : BlackHats

امروز یه اموزش pascal واستون گذاشتم...حتما دانلود کنید...(دانلود در ادامه مطلب) 



ادامه مطلب ...


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب