مایکروسافت:
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ ما خوش آمدید
IT ENGINEERING
22 / 11برچسب:, :: 16 ::  نويسنده : BlackHats

 مایکروسافت این بار باهدف قرار دادن جیمیل، سرویس پست الکترونیکی شرکت گوگل، حملات جدیدی را علیه گوگل آغاز کرده تا با اعلام نگرانی‌های خود از مشکلات حریم خصوصی، کاربران جیمیل را به سوی استفاده از آوت‌لوک سوق دهد.

مایکروسافت ادعا می‌کند گوگل با اسکن کردن ایمیل‌های کاربران، تبلیغات مرتبط را برای آنها منتشر می‌کند. این شرکت معتقد است براساس مطالعاتی که انجام داده ۷۰ درصد کاربران از طرح اسکن شدن ایمیل‌هایشان برای دریافت تبلیغات مرتبط بی‌خبرند و نزدیک ۹۰ درصد این کاربران مخالف انجام این روند هستند.
 
Stefan Weitz مدیر ارشد سرویس‌ها آنلاین مایکروسافت می‌گوید: “Outlook.com با این ایده که حریم شخصی شما نباید به حراج گذاشته شود، به وجود آمده است. ما معتقدیم، کاربران باید حق انتخاب داشته باشند و برروی پیام‌های خصوصی خود کنترل داشته باشند و آگاه باشند که آیا اطلاعات بانکی یا عکس‌های خانوادگی آنها در اختیار دیگران قرار می‌گیرد یاخیر.”
تلاش‌های ضد جی‌میل مایکروسافت جدیدترین حمله به شرکت گوگل است. کمیسیون ارتباطات اروپا در طول دو سال گذشته به تحقیق درباره فعالیت‌های گوگل پرداخته است. فعالیت‌هایی که به گفته رقبای گوگل از جمله مایکروسافت باعث می‌شود گوگل نتایج جستجو را به گونه‌ای برنامه‌ریزی ‌کند که محصولات و وب‌سایت‌هایش درصدر لیست نتایج جستجو قرار بگیرند.
اما کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده اخیرا در گزارشی اعلام کرده که نتایج جستجوها در موتور جستجوگر گوگل به نحوی نیست که تعادل در رقابت را از بین ببرد. گزارشی که به نوعی یک پیروزی برای این غول جستجوگر محسوب می‌شود.
 
سرویس جی‌میل که درسال ۲۰۰۴ راه اندازی شد، سریعا باعث به وجود آمدن انتقاداتی مبنی بر نقض حریم خصوصی کاربران شد. منتقدین معتقد بودند اسکن کردن متن ایمیل‌های کاربران برای سیستم تبلیغات باید غیرقانونی اعلام شود. هرچند گوگل بارها اعلام کرده که تکنولوژی اسکن خودکار این شرکت، هیچ تاثیری برحریم خصوصی کاربران ندارد.
گوگل دربیانیه  منتشره می‌گوید: ” سیستم تبلیغات باعث شده بیشتر خدمات و وب‌سایتهای مرتبط با گوگل رایگان باشند. ما نهایت تلاش خود را به کار می بریم تا تبلیغاتی امن، ساده و مرتبط را منتشر کنیم. هیچ انسانی حق خواندن ایمیل‌ها یا اطلاعات حساب کاربران را به منظور استفاده از آنها برای نمایش تبلیغات مرتبط ندارد .”
در آبان ماه سال گذشته، جی‌میل بعد از یاهو، با اختلاف اندکی توانسته بود ۶۹٫۱ میلیون کاربر را درمقابل ۷۶٫۷ میلیون کاربر یاهو در بازار سرویس دهنده‌های ایمیل در ایالات متحده آمریکا برای خود ثبت کند.
سرویس هات‌میل مایکروسافت هم با ۳۵٫۵ میلیون در مکان سوم قرار داشت. مایکروسافت سال گذشته اعلام کرد هات‌میل را برای جایگزینی با سرویس جدید Outlook.com از دور خارج می‌کند. درحالی که مایکروسافت هم از روش نمایش تبلیغات در آوت‌لوک استفاده می‌کنند متخصصین این شرکت معتقدند اسکن خودکار محتویات ایمیل‌های کاربران تنها برای جلوگیری از هرزنامه‌ها، نرم‌افزارهای مخرب و فعالیت‌های ناخواسته انجام می‌گیرد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب